Złóż dziecku kartona! No to czym jest Nintendo Labo?

Złóż dziecku kartona! No to czym jest Nintendo Labo?18.01.2018 10:24
Adam Piechota

Japońska firma zapowiedziała nowe akcesoria do Switcha. Zupełnie w swoim stylu. Czyli będzie kontrowersyjnie.

Nintendo obiecywało "doświadczenie dla dzieci i tych, którzy mają w sercu dziecko", Nintendo dostarczyło doświadczenie dla dzieci i tych, którzy mają w sercu dziecko. Zanim przejdziemy do próby wstępnej opinii, zepsuję niespodziankę, jaką sponsoruje poniższy zwiastun - Nintendo Labo lub Toy-Cony to... kartony do składania. Nietanie kartony do składania, bo dwa pierwsze zestawy wyceniono na 70 i 80 dolarów. Ich premierę wyznaczono na 20 kwietnia tego roku. Od pierwszych minut od opublikowania zajawki rozpalają naprawdę zajadłe dyskusje w internecie. Pozwólcie, że najpierw odeślę Was do materiału wideo, a dopiero potem dorzucę własne pięć groszy.

First Look at Nintendo Labo

"To dla dzieci". Oczywiście. Nie bez powodu kojarzymy firmę z Kioto tak, jak ją od lat kojarzymy. Nintendo przed wejściem na rynek elektroniczny specjalizowało się w zabawkach dla najmłodszych. W pewnym sensie robili to również przez ostatnie trzydzieści lat. Pierwsze Game Boye, pistoleciki do konsol oraz całe zatrzęsienie innych akcesoriów (bongosy!), aplikacje AR dla 3DS-a, podstawowa idea kontrolerów ruchowych, jaką zapoczątkowało Wii, a wreszcie Amiibo. To ostatnie jest dla mnie dzisiaj najważniejsze. Gdy oglądałem pierwsze zapowiedzi Amiibo, pomysł od razu oceniłem jako nieudany. Dzisiaj każda następna partia figurek opróżnia portfele fanów firmy. Ba, sam mam ze trzydzieści różnych Amiibo. Czy Labo, jeżeli kontynuowane będzie kolejnymi regularnymi pakietami, ma szansę stać się następcą Amiibo? Tak.

Zastanawia mnie ten droższy zestaw. Pozwala zbudować coś na wzór kartonowego egzoszkieletu, który imitował będzie wielkiego robota w grze. Ale gwarantuje wyłącznie jedną produkcję do zabawy. Musiałaby ona oferować przynajmniej kilkugodzinny tryb fabularny (jak większość tytułów dla najmłodszych), by zakup miał większy sens. Ale to świetny przykład, że Labo może tak być ciągnięte w zasadzie do samego końca życia Switcha, o ile kliknie z konsumentami.

Czy to biznesowy geniusz? A może szaleństwo? Raczej to pierwsze. Koszt produkcji poszczególnych Labo, jak strzelam, nie jest raczej szczególnie wysoki. Pierwsze dwa zestawy idealnie wybadają rynek. Jeżeli pomysł chwyci, korporacja wykorzysta go do cna. Mam nadzieję, że Bartek nie pogniewa się za wyciągnięcie jego kluczowej opinii z redakcyjnego komunikatora: "To pomysł z dupy, który zajebiście się sprzeda". Czy rzeczywiście stamtąd? Skąd. Jest inny, pomysłowy, fajnie rezonuje z naszym, papierowym dzieciństwem. Czy dzieciom może nie podejść ta forma? Oczywiście. Ale przekonamy się najpewniej po wakacjach.

"Nintendo się dla mnie stoczyło". To są teraz najzabawniejsze opinie. Dlaczego? Bo karton? Czy bo po roku wielkich hitów "idą w dziecinadę"? Jeżeli muszę, to przypominam, że Labo pokazano nam zaledwie kilka dni po ostatnim Nintendo Direct, który udowodnił, iż normalni gracze nie zostaną zapomniani. To oni są nadal priorytetem w przypadku Switcha. Kartony są zaledwie kreatywnym bonusem. Rzeczywiście istotną opinię dostarczą nasze pociechy. I nie, ja się wcale Labo nie jaram. Po prostu nie widzę w nim większego problemu.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.