Zgadnijcie, które MMO miało największy przychód w 2013 roku...

Zgadnijcie, które MMO miało największy przychód w 2013 roku...20.07.2014 09:40
marcindmjqtx

Ale to nie numer jeden jest najciekawszą informacją, jaką możemy wyczytać z raportu o stanie płatnych MMO.

Wydany w 2004 roku World Of Warcraft w dalszym ciągu wiedzie prym w świecie płatnych MMO. Mimo, że tytuł co roku traci około miliona graczy, jego pozycja na rynku jest zabezpieczona na następne kilka lat (ponad 7 milionów aktywnych kont). Siła marki, co zrobić.

Ciekawe jest jednak miejsce drugie. Lineage to gra z 1998 roku, której serwery w Ameryce Północnej zostały zamknięte w 2011 roku. Całość przychodu pochodzi więc z serwerów azjatyckich, z naciskiem na Koreę i Chiny. Lineage było swego czasu flagową marką Ncsoftu, giganta rynku MMO. Zarówno część pierwsza, jak i druga w dalszym ciągu cieszą się ogromną popularnością, mimo niezmiennego od lat modelu rozgrywki.

Najważniejszą dla mnie informacją jest jednak to, że 6 gier z pierwszej dziesiątki to tak naprawdę... gry "darmowe". Aion, Lord of The Rings, Star Wars, Tera, Rift, Lineage 2 - we wszystkie te gry zagramy bez wydania złotówki. Każda z nich natomiast oferuje mikropłatności oraz możliwość subskrypcji.

W żadnym wypadku nie skreślałbym więc modelu f2p na rynku MMO, bo widać ma się całkiem dobrze. Mikropłatności, nawet w koreańskich tytułach, oferują głównie kosmetyczne zmiany, a subskrypcja ułatwia graczom życie, oferując rzeczy typu: więcej miejsca w banku, dodatkowe miejsca na postaci, szybsze poruszanie się, rzadziej dodatkową zawartość. Zazwyczaj jednak większość dóbr, które oferują subskrypcje i mikropłatności, jesteśmy w stanie wykupić za walutę w grze.

Rynek się zmienia. Przychód z subskrypcji w dalszym ciągu przynosi więcej pieniędzy, ale z roku na roku te liczby się kurczą, ustępując rosnącym przychodom z mikropłatności. Ludzie najwidoczniej chcą płacić, ale nie do końca czują się do tego zobowiązani. To jak kolejny rachunek za coś, z czego nie korzystamy na co dzień.

W badaniach nie uwzględniono Wildstara, The Elder Scrolls Online oraz nowego Final Fantasy ze względu na daty ich wydania.

[źródło: gamespot]

Karol Kała

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.