Zdaniem szefa Take-Two, gry single player nie są wcale przeżytkiem

Zdaniem szefa Take-Two, gry single player nie są wcale przeżytkiem21.06.2018 11:06
Krzysztof Kempski

CEO 2K Games krytykuje też postawę EA i Ubisoftu.

Strauss Zelnick wypowiedział się na temat przyszłości gier single player. Ostatnio zauważalne jest zmierzanie wielkich wydawców w stronę mikropłatności, kojarzące się przede wszystkim z singlowymi grami BioWare tworzy multiplayerowego Anthema, a EA zarzyna grę o Gwiezdnych Wojnach autorstwa twórców Dead Space. Rzekomo przez mały potencjał do monetyzacji. Czy gry singlowe zginą? Zelnick zauważa, że takie głosy pojawiają się już przecież od dawna, a niektórzy twierdzą nawet, że wszystko co nie jest Battle Royale, nie ma już racji bytu. Tyle, że niewiele z tego wynika:

Przypomnijmy, mówi to CEO firmy, która na GTA V zarobiła jakieś 6 miliardów dolarów, z czego większość (pomimo imponującej sprzedaży) głównie na trybie sieciowym. Tu Zelnick zauważa jednak podstawową różnicę pomiędzy singlem, a multi. Co prawda to multi zachęca graczy do kontynuowania gry, ale właśnie kampania zachęca do tego, by zabawę zacząć. Zelnick zauważa też, że pomimo wielkiej popularności GTA Online, firma dostaje sygnały, że również gra solowa wciąż jest popularna. Krótko mówiąc, zdaniem Zelnicka gry singlowe będą umierały jak teatr, prasa i telewizja.

Szef Take-Two podzielił się także refleksją na temat Ubisoftu i EA. Elektroników skrytykował otwarcie za narzucanie swoim studiom silnika Frostbite. Jego zdaniem nie służy to podnoszeniu jakości gier, lepiej jest pozwolić studiom na korzystanie z takiej technologii, jakiej chcą. W przypadku Ubisoftu Zelnick natomiast otwarcie wyraził zdziwienie, że zatrudniając ponad 3 razy mniej pracowników (4,2 tysiąca do 14 tysięcy), francuski koncern generuje mniejszy przychód od 2K.

Oczywiście możemy dyskutować o tym, czy wypowiedź szefa 2K zgodna jest z normami etyki. Przyjmuje się bowiem, że nie wypada w tak otwarty sposób, publicznie krytykować "kolegów po fachu".Mimo takich drobnych wątpliwości, nie pozostaje mi nic innego, jak przyklasnąć bardzo trzeźwemu podejściu Zelnicka do sprawy.

Krzysztof Kempski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.