Zamówili PS5 w Amazonie. Dostali podejrzane przesyłki bez konsoli

Zamówili PS5 w Amazonie. Dostali podejrzane przesyłki bez konsoli23.11.2020 10:11
Anthony Dickens
Źródło zdjęć: © Twitter

Pistolet Nerf Ultra, frytkownica, masażer do stóp - wszystko, tylko nie PlayStation 5, które użytkownicy zamawiali w brytyjskim Amazonie. W sieci mówi się jasno o kradzieży, a sklep zabiera głos.

Nie tylko Polska boryka się z brakiem dostępności PS5. Podobne problemy są na całym świecie. U nas sporo mówiło się o sprzedawaniu konsol za 5000 złotych, tymczasem wiele wskazuje na to, że w Wielkiej Brytanii sprawy zaszły jeszcze dalej.

Na Twitterze i Reddicie skarżono się, że przesyłka z zamówionym wcześniej PlayStation 5 nie tylko dojechała z opóźnieniem, ale i bez konsoli w środku. Próbuję sobie wyobrazić ten niemiły moment, gdy otwieram karton, a w środku - zamiast najbardziej pożądanego dziś sprzętu świata - widzę paczkę kaszy bulgur. Przypominają się te wszystkie iPhone'y z eBaya, zamiast których oszust wysyłał cegłę.

Jak zauważa brytyjski Eurogamer, sprzęty łączy jedna rzecz - zwykła, przeźroczysta taśma klejąca zamiast firmowej Amazona z wytłoczonym logiem lub nazwą sklepu. Stąd podejrzenie, że nie doszło do żadnej pomyłki, ale najzwyczajniejszej kradzieży. Co na to sklep?

W przesłanej do Eurogamera odpowiedzi Amazon przeprosił za sytuację i zapowiedział, że będzie badał sprawę we wszystkich, podobnych przypadkach. Prosi jednak, aby każdy z osobna zgłosił się do sklepu ze zgłoszeniem problemu.

Póki co efekt nie jest taki, jakby oczekiwał każdy z nas. Userowi "Adgej123" z Reddita. najpierw Amazon zaproponował pukanie do drzwi sąsiadów, bo ich zdaniem przesyłka trafiła pod błędny adres. Później zaproponowali zwrot pieniędzy i bon.

Anthony Dickens (pan od Nerfa, przy okazji założyciel m.in. strony Nintendo Life i PushSquare) otrzymał identyczną propozycję, a bon miał być warty 150 funtów. I to być może wyjątkowa hojna propozycja, bo Eurogamer wspomina o tym, że inni mieli otrzymać vouchery na kwotę... 5 funtów.

Problem w tym, że obaj mieli prosić obsługę klienta o coś innego - o gwarancję, że otrzymają PlayStation 5.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.