Wakacyjna pula preorderów PlayStation VR wyprzedana w ciągu paru minut. Sony podnosi swoje estymacje

Wakacyjna pula preorderów PlayStation VR wyprzedana w ciągu paru minut. Sony podnosi swoje estymacje01.07.2016 09:49
Paweł Olszewski

Ale jednocześnie boi się, że nie sprosta premierowemu zapotrzebowaniu. Hype na VR pędzi już pełną prędkością.

Wczorajsze testy PlayStation VR rozwiały większość moich obaw dotyczących tego sprzętu. Technologia Sony w kilku miejscach ustępuje konkurencji (room scale VR), ale koniec końców prezentuje naprawdę wysoki poziom, zwłaszcza patrząc przez pryzmat cena/jakość. I nie jest to moje odosobnione zdanie, bo PlayStation VR jeszcze przed premierą sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.

Amerykańska sieć sklepów z grami GameStop uruchomiła wczoraj sprzedaż ostatniej przedpremierowej partii gogli VR Sony. Sprzedaż nie trwała jednak długo, bo pula wyczerpała się raptem po paru minutach. Nie wiemy ile sztuk sprzętu w puli tej się znajdowało, ale i tak można chyba mówić o sukcesie. PlayStation VR da się w tej chwili przetestować w 300 sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Jak widać grywalne dema rozbudziły apetyt graczy na VR, nie mówimy tylko o ślepym hype'ie.

PlayStation VR Worlds – Coming exclusively to PlayStation VR

PlayStation VR sprzedaje się jak woda, Sony podniosło więc swoje oczekiwania pod względem zarobków. CEO Sony, Kazuo Hirai, mówi teraz o zysku na poziomie 8-10%. Wcześniej była mowa o maksymalnie 6%. Przyszłość wygląda optymistycznie, jest jednak jeden problem - wydolność fabryk i logistyka. Do premiery PlayStation VR mamy niecałe 4 miesiące, a Japończycy już dziś boją się, że nie sprostają premierowemu popytowi.

Andrew House, CEO Sony Interactive Entertainment, już w połowie czerwca powiedział redakcji cnbc.com, że premiera PlayStation VR to wydarzenie na miarę wypuszczania na rynek nowej konsoli do gier. Firma zrobi wszystko, żeby sprostać oczekiwaniom i dostarczyć odpowiednią ilość sprzętu, ale obawy są. Do października nie będzie już więc kolejnych partii na zamówienia przedpremierowe, a cała para idzie teraz w przygotowanie odpowiedniej liczby gogli na październikowy start. Odpowiedniej, czyli właściwie jakiej?

PlayStation®VR showcase at #PlayStationE3

Tutaj oficjele z Sony nie pomagają, ale od czego mamy branżowych analityków? Zdaniem Topology Research Institute chociaż PlayStation VR będzie ledwie 2,5 miesiąca na rynku, to zdominuje cały 2016 rok w sektorze wirtualnej rzeczywistości. Firma przewiduje, że od połowy października do końca grudnia Sony sprzeda 6 milionów sztuk gogli VR, podczas gdy zbierana od wiosny baza użytkowników Oculus Rift ma wynosić 2,3 mln, a HTC Vive'a ledwie 700 tys. graczy.

Absolutny knockout, jeszcze większy, niż PlayStation 4 wyrządziło Xboksowi One w ósmej generacji konsol, gdzie panuje stosunek 2:1 dla Japończyków. I w sumie dobrze, bo jeżeli w najbliższych miesiącach Sony nie uda się wprowadzić wirtualnej rzeczywistości pod strzechy, to technologia ta na lata pozostanie ciekawostką dla geeków.

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.