W Mirror's Edge Catalyst gra się jak w Mirror's Edge. Czy potrzeba lepszej rekomendacji?

W Mirror's Edge Catalyst gra się jak w Mirror's Edge. Czy potrzeba lepszej rekomendacji?10.08.2015 10:42
marcindmjqtx

Faith jest wciąż w świetnej formie. Na dodatek ma więcej wolności i gardzi bronią palną, co może jej wyjść zdecydowanie na dobre.

Obserwując materiały promocyjne Catalyst i grając w piętnastominutowe demo, towarzyszyła mi jedna wyrazista refleksja: że twórcy wiedzą, co robią; doskonale zdają sobie sprawę, co w Mirror's Edge było doskonałe, co zaledwie dobre, a co nie do końca udane. Uzbrojeni w tę wiedzę wzięli się za tworzenie upragnionego przez fanów sequela i niech mnie Faith kopnie, jeśli nie są na dobrej drodze do stworzenia gry nie tylko równie wartościowej co pierwsza część, ale może nawet lepszej.

Forma prezentacji: pięciominutowy pokaz z komentarzem twórców i mozliwość ogrania piętnastominutowego dema

Estetyka pozostała na szczęście niezmienna - znowu wędrujemy po dachach i wnętrzach szklanych, sterylnych wieżowców, znowu przeważa biel i czerwień znacząca nam ścieżkę, znowu nasze przygody wzbogaca perfekcyjna ścieżka dźwiękowa. Sama Faith też się właściwie nie zmieniła. Nie musiała. Sterowanie jest znajome - mamy przycisk związany z akcjami "dolnymi" (wślizgi, kucanie, turlanie się) i przycisk do akcji "górnych" (skakanie, bieg po ścianach, wybicie). Nie potrzebujemy też uaktywniać biegu, bo Faith nieustannie pędzi przed siebie. Do jej zestawu ruchów doszła za to linka, której użyjemy czasem jak liany.

Mirror's Edge Catalyst

Przemodelowania doczekała się walka. Przede wszystkim całkowicie zrezygnowano z broni palnych. Każdy kto grał w poprzednią część, pamięta z pewnością, że ten element gry dosyć mocno odstawał od spójnej stylistyki tytułu. Teraz Faith skupi się tylko na walce wręcz - podczas dema miałem okazję pokonać czterech żołnierzy i satysfakcja była ogromna. Udźwiękowienie (pękające szkło w szybkach kasków!) i animacje sprawiają, że czuć siłę ciosów posyłających przeciwników na glebę. Aby pozostać nietkniętym przez kule należy być w ciągłym ruchu, co powinno również udynamicznić starcia. Żałowałem, że wersja demonstracyjna pozwoliła na tak mało pojedynków - póki co ten aspekt zapowiada się znakomicie.

Inną ważną zmianą względem poprzedniej części jest otwarty świat bez ekranów ładowania. Czy wyreżyserowane przez twórców choreografie, który wykonywaliśmy w pierwszej części, mogą mieć rację bytu w świecie dającym nam co najmniej kilka możliwych ścieżek? Okazuje się, że tak. Miałem okazję pobiegać trochę po dachach bez żadnego celu i której drogi bym nie wybrał, flow parkoura był zachowany. Twórcy podkreślają, że bardzo dużo uwagi poświęcają temu, by Miasto ze Szkła uczynić jak najlepiej zaplanowanym pod kątem płynnego przemieszczania się. Wydaje mi się też, że ciekawie będzie poznawać stopniowo te dachy, uczyć się ich układu i znajdować najbardziej optymalne ścieżki. Oswajać się z miastem. Może to powiększyć imersję.

Mirror's Edge Catalyst

Ostatnim elementem, który doczeka się zmiany, ma być fabuła. Poznamy początki historii Faith i nie powiążemy ich raczej z pierwszą częścią. Twórcom zależało na świeżym starcie i lepszym oraz ciekawszym rozrysowaniu stworzonego uniwersum. Chcą bardziej pochylić się nad światem. Czy im to wyjdzie? Tutaj akurat trudno cokolwiek rokować, bowiem nasze informacje o historii są szczątkowe. Podobały mi się za to dobrze wyreżyserowane przerywniki filmowe na silniku gry, w których podziwiać mogliśmy Faith. Modele postaci graficznie prezentowały się bardzo ładnie, świetnie wyglądały też ciemne ulice podlewane deszczem. Potem demo przeniosło nas w środek słonecznego dnia już na dachu jednego z wieżowców i zniknęły gdzieś niestety detale, które zachwycały w poprzedniej sekcji. Tam mogłem podjąć się trzech misji pobocznych - jedno było wyścigiem z przeszkodami, drugie pokonaniem wspomnianych żołnierzy, a trzecie polegało na znalezieniu drogi do elektronicznego billboardu w celu zhakowania go, by wyświetlał logo ugrupowania Faith. To ostatnie nie było takie proste, co zdecydowanie ucieszyło.

Mirror's Edge Catalyst

Większy nacisk na świat oraz fabułę, otwarte lokacje, które wciąż pozwalają na efektowne podniebne akrobacje, walka pozbawiona niepasujących do Faith broni palnych - czy zaplanowane zmiany nie wyglądają naprawdę dobrze? Powtórzę się: póki co wszystkie znaki na niebie i dachach wieżowców wskazują na to, że Dice dostarczy nam co najmniej równie dobrą odsłonę Mirror's Edge. Warto było czekać tyle lat i warto uzbroić się w jeszcze trochę cierpliwości, by twórcy mogli odpowiednio zadbać o wszystkie nowe elementy.

Patryk Fijałkowski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.