Ubisoft zarabia na mikrotransakcjach więcej niż na cyfrowej sprzedaży swoich gier

Ubisoft zarabia na mikrotransakcjach więcej niż na cyfrowej sprzedaży swoich gier08.11.2017 10:57
Maciej Kowalik

Gdyby ktoś jeszcze miał wątpliwości, że coś zmieni się w praktykach biznesowych największych wydawców.

O mikrotransakcjach, skrzynkach z lootem czy swądzie hazardu nie mówiło się jeszcze tyle i tak głośno, co w tym roku. Bardzo dobrze, ale marudzące media to jedno, a zachowania konsumentów drugie. Zgadnijcie, czym wydawcy przejmują się bardziej...

Take-Two poinformowało, że dochody z mikrotransakcji stanowiły już niemal połowę całego przychodu netto za ostatni kwartał. I oczywiście - prym wiedzie GTA Online, dla którego ostatnie trzy miesiące były rekordowe. Ale swój wkład ma też NBA 2K17. Tak nastawione na dojenie graczy, że nasz recenzent nie wytrzymał i obniżył za to ocenę.

Po artykułach, rozszarpujących betę Star Wars: Battlefront 2 za to jak uprzykrza życie graczom, którzy nie chcą dokładać ani złotówki w mikrotransakcjach, EA obiecało zmiany. Premiera za tydzień i wtedy je ocenimy. Ale trudno mieć złudzenia, że firma machnie ręką na segment bardzo cieszący oczy jej księgowych.

Jej zarobki z mikrotransakcji już dawno przekroczyły przychód ze sprzedaży cyfrowych gier. Dla Ubisoftu to nowość. Mikrotransakcje przyniosły firmie ponad 200 milionów dolarów w trakcie pierwszej połowy roku fiskalnego. Co ciekawe - sprzedaż cyfrowych dóbr podskoczyła aż o 83% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. Co jeszcze ciekawsze - przychód z mikrotransakcji to już 51% całkowitego przychodu z cyfrowych towarów firmy za pierwsze dwa kwartały. Po raz pierwszy w jej historii zarabia więcej na cyfrowych dodatkach niż na cyfrowych grach.

Przykro mi, że nie mam lepszych wieści dla graczy, którzy wciąż chcieliby po prostu kupić grę i na tym zakończyć wydatki. Jesteśmy w mniejszości.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.