Trzy duże firmy nie wezmą udziału w GDC 2020

Trzy duże firmy nie wezmą udziału w GDC 202028.02.2020 11:51
Bartosz Witoszka

Microsoft, Epic Games i Unity nie polecą w tym roku do San Francisco z obawy przed koronawirusem.

Kolejny wpis z cyklu “firma X nie weźmie udziału w wydarzeniu Y z powodu zagrożenia koronawirusem” czas zacząć. Przez cały tydzień informowaliśmy Was o większych i mniejszych wydawcach, którzy w trosce o swoich pracowników postanowili odpuścić jedną z dwóch zbliżających się imprez branżowych. PAX East od wczoraj trwa w najlepsze, choć bez udziału Sony, Square Enix, CD Projektu czy twórców PUBG-a, z kolei rozpoczynające się 16 marca GDC będzie musiało przetrwać bez ekipy z Kojima Productions i Electronic Arts. Niestety, do tej ostatniej grupy dołączyły właśnie trzy kolejne molochy.

Microsoft we wpisie na swoim blogu poinformował graczy, że w trosce o bezpieczeństwo wszystkich zainteresowanych nie weźmie udziału w tegorocznym GDC:

Choć firma nie będzie miała swojego stoiska, a żaden z pracowników nie wybiera się do San Francisco, Microsoft będzie transmitował swoje panele, dzięki czemu wszyscy goście obecni na targach będą mogli posłuchać, co mają do powiedzenia panowie i panie z Double Fine, inXile, Rare czy Obsidianu. Szczegóły mamy poznać tuż przed rozpoczęciem konferencji, dlatego warto śledzić temat.

Podobną decyzję podjęło szefostwo Unity, które od wielu lat pokazuje na GDC nowinki czy ciekawostki dotyczące projektowania i tworzenia gier w swoim autorskim silniku. We wpisie na blogu informują graczy, że z przyczyn bezpieczeństwa nie wezmą udziału w konferencji i odradzają podróż wszystkim swoim pracownikom i współpracownikom.

Czytamy w poście. Wczoraj wieczorem do tego zacnego grona nieobecnych dołączył Epic Games, którzy mieli przygotowane kilkanaście paneli dotyczących pracy w Unreal Engine, ale z uwagi na niebezpieczeństwo koronawirusem nie będą mogli pojawić się na tegorocznym GDC.

Na naszym lokalnym poletku również odczuliśmy skutki koronawirusa – wczoraj wieczorem wojewoda śląski podjął decyzję, że tegoroczny IEM odbędzie się bez udział publiczności. Co prawda wszystkie rozgrywki mają odbywać się bez zakłóceń i będą transmitowane za pośrednictwem Twitcha czy YouTube’a, ale sama decyzja nie spodobał się graczom i przedstawicielom mediów z całego świata, którzy już wcześniej zaplanowali pobyt w Katowicach.

Mam tylko nadzieję, że jak będą odwoływać Pyrkon, to dadzą znać wcześniej – ale tak znacznie wcześniej.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.