The World is Not Enough

The World is Not Enough18.11.2003 08:00
marcindmjqtx

Jak długo można czekać na grę traktującą o przygodach nieustraszonego Jamesa Bonda? W przypadku użytkowników blaszaków odpowiedź brzmi: bardzo długo. Wszystko wskazuje na to, że czasy posuchy jednak już niedługo odejdą bezpowrotnie, bowiem Electronic Arts wykupiło licencję od twórców filmu i postanowiło wziąć się ostro do pracy. The World Is Not Enough nie ma być tylko prostą konwersją konsolowego hitu.

The World is Not Enough

Krzysztof Kupczyk

Jak długo można czekać na grę traktującą o przygodach nieustraszonego Jamesa Bonda? W przypadku użytkowników blaszaków odpowiedź brzmi: bardzo długo. Wszystko wskazuje na to, że czasy posuchy jednak już niedługo odejdą bezpowrotnie, bowiem Electronic Arts wykupiło licencję od twórców filmu i postanowiło wziąć się ostro do pracy. The World Is Not Enough nie ma być tylko prostą konwersją konsolowego hitu.

Czy warto jeszcze trochę poczekać? Oceńcie sami...

Quake?

Za wygląd gry będzie odpowiadać zmodyfikowany silnik graficzny Quake 3. czy to dobrze, czy źle, trudno na razie ocenić. Twórcy gry rozszerzyli możliwości i tak już bardzo dobrego enginu kwaka, dostosowując go do odtwarzania filmów w formacie MPG. W związku z tym możemy przypuszczać iż w czasie rozgrywki będziemy mogli cieszyć się z pełnoekranowych przerywników pochodzących prosto z filmu. Poszerzona została także interakcja z obiektami jakie napotkamy na swojej drodze: krzesło trafione pociskiem z giwery dużego kalibru zostanie wręcz wbite w ścianę przy której stało (aż strach pomyśleć co stało by się w takiej sytuacji z człowiekiem...). Zastosowanie silnika graficznego Quaka 3 nie spowoduje bynajmniej iż nasza postać będzie biegać po korytarzach ze szklaneczką martini w jednej i pistoletem w drugiej ręce strzelając do wszystkiego co się rusza. Fabuła gry ma dosyć dokładnie opierać się na treści filmu, jednak dzięki temu iż jest to gra a nie film, dostaniemy okazję do wzięcia udziału w wydarzeniach które w filmie nie miały miejsca. W jednym przypadku na przykład, naszym zadaniem będzie odzyskanie pieniędzy które Electra King przegrała w kasynie u rosyjskiego gangstera Zukovskiego. Ten problem da się rozwiązać na dwa sposoby: możemy albo ukraść bandziorowi jego pieniądze przy pomocy dynamitu i detonatora lub skorzystając z nieodpartego uroku Jamesa uwieść sekretarkę Zukovskiego i dopiero od niej „wyciągnąć” kombinację szyfru do sejfu.Kolejną cechą charakterystyczną sławnego agenta są oczywiście jego „zabawki”, dostarczane przez cierpliwego na docinki Bonda: Q (a właściwie R). Jeżeli ktoś oglądał film, wie już czego może się spodziewać. Do dyspozycji dostaniemy wszystkie rodzaje broni jakie widzieliśmy na dużym ekranie. Niestety do tej pory twórcom gry nie udało się uzyskać licencji od producentów broni, dlatego nazwy niektórych modeli zostaną zmienione: i tak np. słynny pistolet „Walther P99” w grze będzie nosił nazwę „Walther PP9”. Do sporego arsenału dołączy także liczna grupa broni obezwładniających i ogłuszających. Stworzeniu wiernych kopii gadżetów poświęcono taką uwagę jak odwzorowaniu broni. Z kilku potwierdzonych wynalazków jakie zobaczymy na ekranie monitora, można wymienić kartę elektroniczą otwierającą zamki w drzwiach oraz urządzenie podsłuchowe. Wspomniana karta będzie zawierać mini-grę: próba otwarcia zamka związana zostanie z obowiązkiem rozwiązaniem gierki logicznej: im lepszy zamek, tym trudniejsza gierka (podobny pomysł występował już w System Shock 2). Sprytne urządzenie podsłuchowe da nam możliwość podłączenia się pod dowolną rozmowę telefoniczną odbywaną przez telefon komórkowy. Nie wolno także zapominać o okularach z rentgenem, niezastąpionych podczas wizyty przy stole do Blackjacka (i nie tylko...). Samochód Bonda: BMW Z8, także pojawi się w grze, jednak nie będziemy mieli okazji osobiście nim pokierować. Na osłodę pozostaje możliwość pływania po Tamizie odrzutową motorówką podczas pościgu za zamachowcem. Dodatkowe zmiany w grafice umożliwią dopracowanie szkieletowej animacji postaci oraz wprowadzenie animowanych tekstur twarzy. Nie zabraknie też trybu multiplayer, jednak będzie on drugorzędnym dodatkiem w porównaniu do rozległej i dopracowanej opcji gry jednoosobowej.

„My name is...”

Zazwyczaj okazuje się, że w przypadku gier stworzonych na podstawie licencji filmowych chodzi tylko o wyciągnięcie pieniędzy od żądnych nowości graczy. Biorąc jednak pod uwagę jakim hitem okazały się poprzednie części przygód Jamesa Bonda wydane na konsole można mieć nadzieję że The World Is Not Enough będzie grą godną zainteresowania. Na pewno nie stanie się ona to kolejnym MODem do Quaka 3 zawierającym jedynie tekstury z filmu o przygodach Jamesa Bonda.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.