The Division najlepiej sprzedającą się grą Ubisoftu w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Liczb brak, ale tutaj ma to sens

The Division najlepiej sprzedającą się grą Ubisoftu w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Liczb brak, ale tutaj ma to sens11.03.2016 11:27
Bartosz Stodolny

Chwalenie się wynikami sprzedaży to nic nowego, podobnie jak niepodawanie konkretnych liczb. Tak jest w przypadku Ubisoftu i The Division, jednak nie zawsze chodzi o marketingowe lanie wody. Czasem takie decyzje są uzasadnione.

Ubisoft pochwalił się wczoraj na swoim blogu, że The Division pobiło wszelkie rekordy sprzedając się w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery najlepiej ze wszystkich dotychczasowych tytułów wydawcy. Yves Guillimont, współzałożyciel i prezes firmy, tak wypowiada się na temat sukcesu:

Według wydawcy posiada on teraz trzy z czterech nowych marek, które zanotowały najlepsze starty w historii gier wideo - poza The Division są to jeszcze Assassin’s Creed, Watch Dogs i Destiny. Oczywiście gratulujemy spektakularnego sukcesu, mimo pewnych zgrzytów na początku, i życzymy kolejnych (sukcesów, nie zgrzytów) w przyszłości, tylko czegoś tu brakuje…

Dokładnie, nikt nie podał liczb, a skoro jest to najlepiej sprzedająca się na premierze gra Ubisoftu i jedna z czterech najlepiej przyjętych nowych marek w historii gier, to chyba nie ma się czego wstydzić? Bardzo fajnie całe zjawisko opisał swego czasu Marcin Kosman, natomiast w niektórych przypadkach brak konkretów jest uzasadniony.

Ubisoft jest notowany na giełdzie i odpowiada przede wszystkim przed akcjonariuszami. Tym z kolei z różnych powodów niekoniecznie musi się podobać publiczne chwalenie się konkretnymi liczbami. Kolejną kwestią jest nagły wzrost kursu akcji, który zwykle towarzyszy takim ogłoszeniom. Normalnie jest to sytuacja pożądana, ale Ubisoft od jakiegoś czasu boryka się z problemem wrogiego przejęcia przez Vivendi.

Tom Clancy’s The Division - Season Pass and Year One Content Trailer | Ubisoft [NA]

Terminem tym określa się sytuację, w której jedna firma nabywa udziały w drugiej nie na podstawie wzajemnej umowy, tylko poprzez masowy skup bezpośrednio od akcjonariuszy. Nie jest żadną tajemnicą, że akcje kupuje się, by na nich zarobić, a nagły wzrost ich wartości może zachęcić posiadaczy do sprzedaży, czego francuski wydawca chce uniknąć.

Wracając jednak do liczb, SteamSpy podaje, że na platformie Valve po 24 godzinach tytuł posiadało około 25o tysięcy użytkowników, a musimy pamiętać, że głównym medium w przypadku pecetów jest tutaj Uplay. Do tego dochodzą też konsole. Patrząc na otwartą betę, w którą zagrało ponad 6,4 miliona osób i która została dobrze odebrana możemy założyć, że faktycznie sporo testujących graczy zdecydowało się na zakup The Division.

Pamiętajcie jednak, że to dane z serwisu SteamSpy, który jest co prawda wiarygodny, ale nie do końca dokładny. Ubisoft nie ma w zwyczaju chwalenia się konkretnymi wynikami, jednak za jakiś czas opublikuje raport kwartalny, który powinien dać lepszy obraz sytuacji.

[Źródła: Ubisoft, Wikipedia – 1, 2, SteamSpy, Kotaku]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.