Telefrag VR - zapowiedź. UnVReal Tournament

Telefrag VR - zapowiedź. UnVReal Tournament05.04.2019 08:00
Bartosz Stodolny

Fani VR i arena shooterów powinni się zainteresować, o ile zaakceptują nietypową dla FPS-ów mechanikę poruszania.

Chciałem zacząć tę zapowiedź od definicji słowa “telefrag”, ale zrobił to już Bartek w swoich wrażeniach z gry podczas zeszłorocznego Gamescomu. Zachęcam do zapoznania się z nimi, albowiem podstawowe założenia gry nie uległy większym zmianom od tamtego czasu - nadal jest to szybki arena shooter nastawiony na starcia 1 na 1, do 5 zwycięstw. Zmienił się za to styl graficzny areny i broni - wszystko wyładniało i nie wygląda jak “placeholdery”.

Platformy: PC (tylko VR), PS VR

Producent: Anshar Studios

Wydawca: Anshar Studios

Data premiery: czerwiec 2019 (planowana)

Wersja PL: nie

Wymagania sprzętowe: 64-bitowy Windows 10, Intel Core i5-4590, Nvidia GeForce GTX 970/AMD R9 290, 8 GB RAM.

Grę dostaliśmy od wydawcy. Graliśmy na HTC Vive. Zdjęcia pochodzą od wydawcy.

W tym momencie w grze dostępna jest jedna mapa (zapowiedziano też drugą). Nosi nazwę “Fallen Champion” i składa się z platform zawieszonych w przestrzeni pod różnymi kątami, nad którymi góruje olbrzymia głowa jakby z roztrzaskanego antycznego posągu - okazuje się bowiem, że Imperium Rzymskie nie dość że nie upadło, to dokonało ekspansji poza Ziemię. Walczymy więc futurystycznymi gladiatorami, aczkolwiek trzy dostępne bronie nie nawiązują do tego świata. Do dyspozycji mamy wyrzutnię rakiet, karabin plazmowy, oraz Flak Cannon (weteranom pamiętającym Unreal Tournament nazwa będzie się wydawać znajoma).Podczas potyczek możemy korzystać jednocześnie z dwóch typów broni. Wszystkie mają dwa tryby strzelania, jak również osobny pocisk, który teleportuje gracza w miejsce w które trafi - ten wystrzeliwany przez karabin plazmowy jest powolny i można zdetonować go w locie. Z kolei ten z Flak Cannon jest szybki, a po trafieniu w podłogę generuje wokół siebie pole siłowe, które uszkadza przeciwnika a nas leczy. Natomiast pociskiem z rakietnicy można sterować - pozostałe lecą zawsze w linii prostej.Teleportowanie się jest jedną z kluczowych mechanik w grze. Odpowiednio wymierzonym teleportem można błyskawicznie zabić przeciwnika, jeżeli uda nam się przenieść bezpośrednio na niego (tytułowy telefrag). Ale nie jest to takie proste, bo tempo gry jest niesamowicie szybkie, ze względu na sposób poruszania się. Twórcy zdecydowali się na tzw “dash”, czyli szybki przeskok w jednym z 4 kierunków. Mnie osobiście to rozwiązanie niezbyt przypadło do gustu, bo uniemożliwia precyzyjne przemieszczenie się dokładnie tam gdzie bym chciał - poruszamy się jakby po kratach, co utrudnia trafienie przeciwnika również poruszającego się skokowo.Nie jestem odosobniony w tej opinii, bo zarówno na Discordzie jak i na steamowym forum gry pojawiły się głosy niezadowolenia z zastosowanego systemu poruszania się i postulaty zmiany na taki jak w klasycznych FPS-ach, czyli płynne przemieszczanie się we wszystkich kierunkach. Developerzy nie są głusi na opinie społeczności i obiecują, że wezmą je pod uwagę. Niewykluczone, że przed premierą zapowiadaną na połowę tego roku nastąpią jeszcze zmiany w mechanice.Jak już wspominałem, rozgrywka jest piekielnie szybka i premiuje “skill”, ale niczego innego nie spodziewałbym się po arena shooterze. Zanim rozpoczęła się otwarta beta mogłem grać jedynie z botem, który aktywuje się gdy matchmaking nie znajdzie żadnych innych graczy. Dość szybko doszedłem do etapu, na którym bot przestawał być wyzwaniem. Wszystko zmieniło się po rozpoczęcia otwartej bety. Od tamtego momentu większość moich “starć” po kilkunastu sekundach kończyła się śmiercią z rąk zwinniejszego i bardziej celnego gladiatora. W grze nie zaimplementowano jeszcze żadnej formy komunikacji z przeciwnikiem, co oszczędziło mi przeczytania po przegranej walce takich łacińskich sentencji takich jak “gg ez”, czy “git gud scrub”.Nie wszystkim przypadnie do gustu fakt, że Telefrag VR jest nastawiony wyłącznie na rywalizację wieloosobową, albo wręcz na dwuosobową - bo jedyny dostępny tryb to dwóch graczy przeciwko sobie. Czemu tylko tak? Dwa lata temu szef studia Łukasz Hacura w jednym z wywiadów powiedział:

Mimo ciągłego, choć powolnego wzrostu liczby graczy VR, ten problem jest nadal aktualny. Jeżeli gra nie “zażre”, społeczność wykrusza się, serwery pustoszeją. Na szczęście Telefrag VR ma wyjść również na Playstation VR, a Sony dopiero co chwaliło się sprzedażą ponad 4 milionów par gogli, więc pozostaje życzyć twórcom sukcesu.Jeżeli po przeczytaniu tej zapowiedzi zaciekawił was Telefrag VR, to zachęcam do wzięcia udziału w bezpłatnej becie na Steamie, która trwa do 10 kwietnia. Jak ponoć mawiali starożytni gladiatorzy: Ave, Cæsar, morituri te salutant!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.