Steam Machines obsłużą do 16 osób w lokalnym trybie wieloosobowym

Steam Machines obsłużą do 16 osób w lokalnym trybie wieloosobowym16.01.2014 09:14
marcindmjqtx

Czyli po ludzku mówiąc: 16 osób w jednym pokoju, na dzielonym ekranie. Zaś sam pad ma nowy projekt - bardziej klasyczny.

Zacząłem się od razu zastanawiać, jaka gra pozwoli zagrać tylu graczom na podzielonym ekranie i nie mogłem nic wymyślić. Jednak uczestnicy konferencji Steam Dev Days, którą zorganizowało Valve dla twórców oprogramowania, dowiedzieli się, że do urządzenia da się podłączyć aż 16 kontrolerów. Dodajmy do tego dwa wyświetlacze, żeby mieć odpowiednio dużo ekranu do dzielenia i być może nową wersję Bombermana. Jeszcze trzeba mieć odpowiednio duży pokój...

Dla porównania - Xbox One obsłuży do ośmiu padów (albo 16 urządzeń SmartGlass), a PlayStation 4 - cztery. Szczerze mówiąc: wszystko powyżej czterech to w sumie i tak ciekawostka dla nielicznych, ale zawsze dobrze mieć opcję.

Przy okazji zaprezentowano też nowy projekt kontrolera do Steam Machines. Nadal ma dwa dotykowe panele zamiast gałek, ale zniknął wyświetlacz dotykowy, a przyciski są ułożone w bardziej tradycyjny sposób. Valve zwróciło uwagę, że dobrze by nowy kontroler działał też ze starymi grami - a te wymagają zgodności z biblioteką XInput. Dlatego układ przycisków bardziej przypomina ten znany choćby z pada do Xboksa 360 - jest ich osiem w grupach po cztery. Choć podany na konferencji opis sugerował, że to krzyżak + cztery przyciski ABXY. Pad ma korzystać z baterii AA i posiadać też żyroskopy.

fot. Valve / steamdb.info

Poza tym prezentowano pomysł Valve na wirtualną rzeczywistość - jeden z twórców gier z firmy Tripwire Interactive testował i powiedział, że jego deweloperska wersja Oculus Rift wygląda przy tym jak 8-bitowe Nintendo przy Xboksie. Większa rozdzielczość, mniejsze opóźnienie i lepsze śledzenie ruchów głowy dają dużo lepsze złudzenie.

Choć jak słusznie dodał simplex najnowsza wersja Oculusa - Crystal Cove - ma już lepszy wyświetlacz (1080p OLED) i śledzenie ruchów. Szykuje się zacięta walka tych dwóch urządzeń - dla klienta do tylko lepiej. Dziś ma się odbyć panel na ten temat, może poznamy kolejne szczegóły - na razie wiadomo, że to projekt rozwojowy na kolejne dwa lata. Cóż, Valve nigdy nie miało zwyczaju się spieszyć.

Inne pomysły firmy to m.in. porzucenie Greenlight i oddanie twórcom większej kontroli nad sklepem i tym, jak promują gry.

Niestety nie zapowiedziano Half-life 3.

Paweł Kamiński

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.