Sprzedaż Red Dead Redemption 2 na Epic Games Store nie powala

Sprzedaż Red Dead Redemption 2 na Epic Games Store nie powala27.12.2019 14:30
Bartosz Witoszka

Za to “Upadły Zakon” radzi sobie całkiem nieźle.

Red Dead Redemption 2 w wersji na komputery osobiste miało swoją premierę ponad rok po premierze konsolowej i powiedzmy sobie szczerze, że nie był to najbardziej udany debiut w historii. Problemy z optymalizacją czy nawet poprawnym uruchomieniem gry stały się dla wielu codziennością i do dziś Rockstar próbuje uporać się z częścią z tych mankamentów. Czasowa wyłączność na “kochanym” przez graczy Epic Games Store czy Rockstar Games Launcher, nowej platformie wydawcy, na pewno w tym nie pomogła. Co prawda miesiąc później tytuł był już dostępny na Steamie, ale gra ciągle miała wiele błędów, mimo że wydawca zapewniał, iż wszystko będzie okej.

Stąd takie, a nie inne przyjęcie i sprzedaż gry – w miesiąc od premiery tytuł trafił “tylko” do około 400 tysięcy graczy. Za takie “tylko” wielu deweloperów dałoby się pewnie pokroić, ale oczekiwania w stosunku do takie super hitu były zapewne znacznie większe. Zwłaszcza, że, jak donosi serwis SuperData, takie Borderlands 3 w miesiąc od premiery trafiło do 1,78 miliona odbiorców i to tylko na Epic Games Store. Na razie brak danych czy zyski uzyskane ze sprzedaży wystarczyły na pokrycie produkcji portu, choć tutaj decydującym czynnikiem będzie pewnie popularność Red Dead Redemption Online, o którym już teraz można powiedzieć, że nie będzie drugim GTA Online.

Tytuł nie trafił nawet do pierwszej dziesiątki najlepiej zarabiających gier listopada, gdzie wśród produkcji wieloosobowych, jak League of Legends, World of Warcraft czy Crossfire znalazło się też miejsce dla Star Wars Jedi: Fallen Order (miejsce 6. na PC oraz 3. na konsolach), które okazało się drugim najlepszym debiutem w historii marki. Oczywiście dotyczy to tylko gier, ale i tak robi to wrażenie zwłaszcza, że poprzednia gra z tego uniwersum (Battlefront 2) spotkał się z chłodnym przyjęciem. Poza tym, gra pojawiła się w idealnym momencie – premiera serialu Mandalorian i filmu The Rise of Skywalker na pewno przysporzyły grze wielu fanów, zwłaszcza wśród graczy niedzielnych, którzy konsole mają tylko dla FIFy.

Poniżej pełne zestawienie przygotowana przez Super Data:

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.