Sprzedaż Modern Warfare 3 gorsza od Black Ops

Sprzedaż Modern Warfare 3 gorsza od Black Ops18.04.2012 10:04
marcindmjqtx

Rekordowe otwarcie sprzedaży Modern Warfare 3 było wielkim sukcesem Activision. Okazuje się jednak, że w ogólnym rozrachunku, to Call of Duty: Black Ops miało na tym samym "dystansie" lepsze wyniki.

Dokładne liczby nie zostały podane publicznie, ale według analityków Modern Warfare 3 sprzedaje się o 4.2% wolniej, niż Black Ops w analogicznym okresie. Dużo to czy mało - trudno mi powiedzieć, aczkolwiek fakt, że w marcu do klientów trafiło aż o połowę mniej pudełek z wojenną strzelaniną Activision, niż w tym samym miesiącu, rok temu, mówi już całkiem sporo.

Czując, że sępy powoli zlatują się, by rozszarpać bijącą rekordy markę w komentarzach i wieszczyć jej kres, przypomnę tylko dwie rzeczy. W lutym, do informacji o tym, że Modern Warfare 3 było najlepiej sprzedającą się grą roku dodawałem:

Modern Warfare 3 pobiło też rekord otwarcia, zarabiając ponad 775 milionów dolarów w trakcie 5 dni od rozpoczęcia sprzedaży. Do przekroczenia granicy miliarda dolarów wystarczyło grze 16 dni. To o jeden dzień krócej, niż trójwymiarowemu "Avatarowi" Jamesa Camerona. W trakcie pierwszych 24 godzin od premiery, Modern Warfare 3 kupiło prawie milion graczy więcej, niż Black Ops, w dzień po jej premierze Drugą sprawą jest fakt, że na rynku dominuje tendencja spadkowa w porównaniu z zeszłym rokiem, o czym Tomek pisał w przypadku kolejnego raportu amerykańskiego NPD:

Obroty w segmencie sprzętowym wyniosły 323,5 miliona dolarów - o 35 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku - a w segmencie oprogramowania  - 585,1 miliona dolarów - o 26 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku. Chris Pereira z 1UP zauważa kolejną ciekawą rzecz - Call of Duty: Black Ops nie miało w zasadzie godnego rywala na polu strzelanin. Owszem, w 2010 roku wyszło Battlefield: Bad Company 2, ale zrobiło to w marcu, podczas gdy gra Treyarch trafiła do sklepów w listopadzie. Tymczasem Battlefield 3 wyszedł bliziutko premiery Modern Warfare 3 i po prostu dał graczom wybór, którego wcześniej nie mieli.

Tak więc na gorsze ogólne wyniki sprzedaży składa się wiele czynników. Byłbym ostrożny z prorokowaniem, że gracze odwracają się od Call of Duty.

źródło: Gamasutra, 1UP

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.