Spersonalizowane reklamy w grach. Microsoft jest tym zainteresowany

Spersonalizowane reklamy w grach. Microsoft jest tym zainteresowany20.12.2022 13:56
POLAND - 2022/01/19: In this photo illustration a Microsoft logo is displayed on a smartphone with stock market percentages on the background. (Photo Illustration by Omar Marques/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Gigant z Redmond jest najwyraźniej zainteresowany technologią, która z pewnością "ucieszy" graczy. Chodzi o reklamy, które miałyby towarzyszyć nam w samej rozgrywce.

Jeśli Microsoft zacznie konsekwentnie rozwijać swój patent to niewykluczone, że już wkrótce część graczy zostanie zmuszona do "przeproszenia się" z reklamami. Technologiczny gigant z Redmond jest zainteresowany wprowadzeniem spersonalizowanych reklam do gier wideo.

Wspomniany dokument dotyczy nieinwazyjnej metody wprowadzenia spersonalizowanych reklam do rozgrywki sieciowej lub tej opartej na chmurze. Całość ma się odbywać za pomocą specjalnych nakładek, wyświetlanych równolegle do rozgrywki.

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Każdy gracz otrzymałby inne reklamy

Najpierw trzeba ustalić, jaka reklama ma zostać wyświetlona. Tu kłania się personalizacja, ustalana na podstawie preferencji gracza i czasu spędzonego z daną produkcją. Jeśli preferujemy gry sportowe, to reklamy wpiszą się w ten trend.

Gdzie mogą być wyświetlane takie reklamy?

W dokumencie zaprezentowano kilka wizualizacji. Wyobraźmy sobie, że wykonujemy "jedenastkę" w grze piłkarskiej. W tym przypadku reklama byłaby wyświetlana za bramką przeciwnej drużyny. Intuicja podpowiada, że w grach wyścigowych miejsce na reklamy znajdzie się tam, gdzie zazwyczaj występują w rzeczywistości (znaki przy drodze). Może to być również logo jakiejś firmy (lub produktu) umieszczone na ubraniu postaci.

To tylko patent

Być może echem tego patentu jest najnowsza ankieta, jaką Microsoft wysyła niektórym użytkownikom. Gracze są pytani, co sądzą o tańszej wersji usługi Xbox Games Pass, która posiadałby ograniczenia oraz reklamy.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.