Shrek The Third - recenzja

Shrek The Third - recenzja07.08.2007 08:13
marcindmjqtx

Shrek z impetem wylądował na ekranach kin, już po raz trzeci. Kampania promująca Zielonego Ogra i zgraję jego kompanów idzie pełną parą. Animowani bohaterowie są dosłownie wszędzie - w telewizji lecą reklamy z ich udziałem, w większych miastach dachy budynków zdobią potężne figury postaci z filmu, a lodówki zostały opanowane przez zielone jogurty. Shrek załapał się nawet do reklamówki jednego z większych światowych producentów komputerów. Nie mogło go zatem zabraknąć także i w świecie konsol, gdzie praktycznie każda istniejąca platforma doczekała się swojej wersji gry Shrek Trzeci. Dziś przyszedł czas na przyjrzenie się wersji na Nintendo DS.

Najprościej rzecz ujmując Shrek Trzeci to mieszanka gry platformowej i łamigłówki. Fabuła gry luźno nawiązuje do wątków występujących w filmie. Osioł przez przypadek zamienił Merlina, znanego wszystkim czarodzieja, w kufelek lodów. To zajście stało się pretekstem do wysłania trójki bohaterów (Shreka, Kota w butach i Artura) w niebezpieczną podróż, mającą na celu odczarowanie brodatego starca. Trio będzie musiało przedostać się przez cztery krainy, każda podzielona na trzy poziomy.

W Shreku Trzecim gracz kontroluje na raz (bądź na zmianę) trójkę kinowych bohaterów. W przeciwieństwie do ogólnego trendu występującego w grach opartych o przeróżne licencje, Shrek Trzeci wykorzystuje wszystkie możliwości DS'a w kwestii sterownia. Przyda się zatem zarówno ekran dotykowy, jak i mikrofon. O ile przyciski konsoli służą do kierowania bohaterami, to wszelkie bardziej zaawansowane ruchy wykonuje się już za pomocą rysika (lub mikrofonu).

Niestety, powyższe rozwiązanie nie sprawdza się idealnie. Kreślenie ruchów (takich, jak skok czy rzut tarczą) jest po prostu nieprecyzyjne, a ich powtarzanie - frustrujące. Klasyczne sterowanie (przy pomocy przycisków) sprawdziłoby się na pewno lepiej. Ale takiej opcji twórcy nie przewidzieli.

Do plusów należy zaliczyć wachlarz ruchów, jakimi dysponują bohaterowie. Każdy z nich posiada inne umiejętności, bez których ukończenie jakiegokolwiek poziomu nie byłoby możliwe. Shrek potrafi nie tylko unicestwiać przeciwników swoją wielką pięścią. Rozpędzony, może zniszczyć niektóre przeszkody stojące mu na drodze (ściany, barykady). Artur został zaopatrzony w tarczę, którą wykorzystuje jako bumerang (niegroźne mu żadne wysoko umieszczone przełączniki). Ma ona też inną funkcję - świetnie sprawdza się jako tratwa (Artur jako jedyny potrafi przemieszczać się po wodzie). Kot w butach jest z kolei największym akrobatą z wesołej trójki. Skacze po ścianach, prześlizguje się w wąskich przejściach, ale także, przy pomocy swojej szabelki, może zadawać śmiertelne ciosy przeciwnikom. Umiejętne wykorzystanie unikalnych cech wszystkich bohaterów, odpowiednie przełączanie się między postaciami, to kluczowe elementy rozgrywki.

Pod względem technicznym Shrek Trzeci nie zalicza się do czołówki gier na DS'a. Tekstury są słabej jakości, postacie małe, kolory jakby wyblakłe (co kłóci się trochę z eksplozją barw, jaka towarzyszy filmowi). Trójwymiarowy świat (z dwuwymiarową mechaniką) przedstawia się przyzwoicie, ale bez rewelacji. Podobnie jest i z udźwiękowieniem - stoi ono na średnim poziomie. Postacie wygłaszają co prawda mówione kwestie, ale nie są to oryginalne głosy aktorów występujących w filmie. Najbardziej rozgadany jest oczywiście Osioł, który załapał się w Shreku Trzecim jako narrator. Muzyka natomiast nie wybija się ponad przeciętność. Po prostu jest.

Dla kogo jest Shrek Trzeci? To tytuł skierowany przede wszystkim do fanów filmu (oni mogą do oceny końcowej dodać jeden punkt). Amatorzy platformówek będą się czuli raczej zawiedzeni. Po przejściu kilku etapów gra robi się dosyć monotonna i sprowadza się do powtarzania praktycznie tego samego. Pewnym przedłużeniem rozrywki jest tryb wieloosobowy, umożliwiający wspólne granie nawet trzem osobom w formie kooperacji. Na pewno w grze przyda się też opanowanie języka angielskiego, przynajmniej w stopniu podstawowym (Shrek Trzeci nie doczekał się spolszczenia, co w sumie nie dziwi). Pewne etapy, bez jego znajomości, mogą być trudne do przejścia, szczególnie dla najmłodszych graczy.

Aleksander Lemlich

Za udostępnienie gry do testów dziękujemy sklepowi internetowemu Gekon. http://www.sklepgekon.pl

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.