Rzeczy, które robisz, aby zalogować się do Battleloga

Rzeczy, które robisz, aby zalogować się do Battleloga27.10.2011 12:44
marcindmjqtx

Czyli, jak walczyłem z samym sobą o własne bezpieczeństwo. I odniosłem gorzkie zwycięstwo.

Battlelog, społecznościowa aplikacja łącząca osoby grające w Battlefield 3 w radosny, wyśpiewujący hymn statystyk krąg. Słodkie, słodkie Eldorado oddzielone ode mnie jedynie bramką, w którą należało wpisać adres maila i hasło. Które jak na złość za każdym razem rzucało mi w twarz pełny pogardy komunikat twierdzący, ze nie mam prawa się zalogować.

Ostatecznie zalogowanie się do Battleloga zajęło mi godzinę, a podróż tę poniżej Wam streszczam:

1. Ekran logowania na battlelog.battlefield.com odrzuca moje awanse twierdząc, że nie mam pozwolenia na zalogowanie się.

2. Maciek Kowalik proponuje, abym zalogował się na ea.com i sprawdził, czy jest połączony z moim kontem na PSN-ie.

3. Nie jestem i w polu "identities" widzę miejsce na konto PSN i XBLA, ale nie wiem, co kliknąć, aby je połączyć.

4. Jeżeli wyloguje się z ea.com odkrywam możliwość zalogowania się do swojego konta EA przy użyciu konta PSN-owego

5. Ekran logowania konta PSN twierdzi, że podaje złe hasło. Nie pamiętam swojego hasła, bo na konsoli mam włączone autologowanie od PSStore, próbuje wszystkie znane mi kombinacje z jakich korzystałem w różnych usługach. Nie działa.

6. Nie widzę nigdzie guzika "zresetuj hasło PSN-u", podobno mogę zresetować na konsoli.

7. Zaczynam płakać.

8. Włączam konsole, szukam opcji służących do resetu. W jednej zakładce aby zresetować hasło muszę podać swoje stare haslo.

9. W końcu wpadam na pomysł, aby wylogować się z PSN-u. Na ekranie logowania jest guzik "zresetuj hasło". To jest coś, co nazywam progresem!

10. Odbieram maila ze zresetowanym hasłem, loguje się przy użyciu PSN-owego konta na EA.com. Jestem w środku, widzę, że mam podłączone zarówno swoje konto z PlayStation, jak i z Xbox Live.

11. Nagle dociera do mnie, że moje konta na ea.com i Originie korzystają z dwóch różnych maili

12. Wchodzę na Origin i próbuję się zalogować przy pomocy tego samego maila co na EA. Nie działa.

13. Szukam guzika "załóż konto". Nie znajduję.

14. Ściągam na dysk i instaluje klienta Origina, wiedząc, że i tak nie uruchomię na nim żadnej gry od EA, nie mówiąc już o samym Battlefieldzie.

15. Zakładam na Originie konto przy użyciu tego samego adresu email co na EA.

16. Wchodzę z powrotem na Battlelog i eureka, jestem w środku! Udało mi się zalogować, widzę swojego żołnierza!

17. Upojony zwycięstwem idę spać.

Uf, było ciężko A wiecie dlaczego? Bo korzystam z więcej niż kilku maili i haseł. Gdybym za każdym razem wszędzie używał tej samej kombinacji, nie byłoby problemu. Jednakże w trosce o własne bezpieczeństwo kombinuje, co potem i tak się kończy ciągłlym resetowaniem haseł.

Mógłbym teoretycznie pracowicie spisywać sobie gdzie używam jakiego maila i hasła, ale wtedy musiałbym pamiętać, gdzie położyłem tę kartkę/schowałem plik. Którą zawsze jakiś cyberzłoczyńca mógłby mi wykraść.

Tegoroczne włamania do PlayStation Network były kolejnym sygnałem alarmowym dla wszystkich tych, którym wydaje się, że ich dane personalne są bezpieczne w sieci na zawsze. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników internetu konieczność korzystania z kilku różnych skomplikowanych haseł jest oczywista - reszta musi się dopiero nauczyć, że wpisywanie wszędzie "kwiatuszek85" nie jest dobrym rozwiązaniem.

Ale gdy zalogowanie się do prostego systemu statystyk poświęconych grze o strzelających żołnierzykach wymaga ode mnie posługiwania się trzema różnymi kontami, trudno się dziwić, że mogę mieć ochotę na złamanie zasad i ułatwienie sobie życia przez stosowanie wszędzie byle jakiego hasła podpiętego pod śmieciowego maila.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.