Również Electronic Arts ostrzy sobie zęby na wirtualną rzeczywistość

Również Electronic Arts ostrzy sobie zęby na wirtualną rzeczywistość18.05.2016 16:59

Podczas konferencji z inwestorami, przeprowadzonej przez Electronic Arts, wśród licznych informacji pojawił się również sygnał o zaangażowaniu się firmy w wirtualną rzeczywistość. Najwyraźniej nikt nie może sobie odpuścić tego tortu.

Dopiero co pisaliśmy o współpracy, jaką Starbreeze nawiązało z Acerem w celu wprowadzenia na rynek własnych gogli VR, a w tym samym temacie wypowiedziało się szefostwo Electronic Arts. Firma nie zamierza rzecz jasna wchodzić na rynek z własnym sprzętem, ale od strony software'owej chce być jak najlepiej przygotowana na... No właśnie – na co?

Stwierdził Patrick Söderlund, wiceprezes studiów EA, podczas konferencji z inwestorami. Ogłosił jednocześnie, że jego firma powołała kilkudziesięcioosobowy zespół, którego zadaniem jest właśnie zmaganie się z problemami związanymi z wirtualną rzeczywistością.

Ekipa ta, nazwana Frostbite Labs, pracować ma nad bardziej długofalowymi i „niecodziennymi” projektami, tak by Electronic Arts było przygotowane na nadchodzące zmiany w świecie elektronicznej rozrywki. Söderlund zapewnia, że już teraz pracuje ona nad rzeczami, które okazać się mogą w przyszłości kluczowe dla całego przemysłu.

Wydaje się to o tyle istotne, że o ile ze sprzętem do VR nie ma specjalnie problemu – urządzenia dostępne na rynku już teraz oferują wysoką jakość obrazu i śledzenia ruchów głowy – to wciąż czekamy na chociaż jeden tytuł, który naprawdę pokaże, w jaki sposób ta technologia może zmienić granie. Dopóki taka produkcja się nie pojawi, trudno będzie przekonać masowego odbiorcę, że gogle VR są czymś więcej niż tylko drogą zabawką.

Electronic Arts chce również inwestować w inne przyszłościowe projekty, między innymi sieci neuronowe czy algorytmy głębokiego uczenia maszynowego (to właśnie one pozwoliły niedawno sztucznej inteligencji Google wygranie meczów z prominentnymi graczami Go). One jednak wpłynąć mają nie tyle na same gry, co na sposób ich tworzenia.

Söderlund wyobraża więc sobie, że w przyszłości silniki, wykorzystywane do tworzenia gier, wzmocnione przez tego typu rozwiązania zaoferują znacznie większą automatyzację. I tak np. twórcy poziomów, zamiast od początku pracować z grafikami koncepcyjnymi i projektować je od podstaw z uwzględnieniem pory dnia czy pogody, będą mogli modyfikować takie parametry z poziomu samego silnika.

[źródło: IGN]

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.