Rocket League 2? Zapomnijcie, Psyonix nie planuje sequela

Rocket League 2? Zapomnijcie, Psyonix nie planuje sequela13.03.2017 11:13
Maciej Kowalik

Będzie stale ulepszać grę, w którą zagrało już blisko 30 milionów graczy.

Jeremy Dunham - prezes studia, które dało nam jeden z największych hitów ostatnich lat, w rozmowie z Colinem Moriartym z Kinda Funny Games wyłożył sprawę jasno. Po raz kolejny zdefiniował Rocket League nie jako jedną grę, a jako platformę, która ma rosnąć bez corocznego dzielenia graczy na tych, którzy kupili najświeższą edycję i resztę. Coś, co inne gry sportowe robią przecież co roku.

A ludzie grają. Od premiery w Rocket League zagrało blisko 29 milionów graczy. Jedna czwarta z nich grała w ciągu ostatniego miesiąca. Rocket League rośnie, a Dunham zapowiada, że trwają prace nad dodatkami, które trafią do niej nawet dopiero za dwa lata.

Dunham nie robi z siebie zbawcy branży. Szybko przyznaje, że zarabianie pieniędzy jest bardzo ważne i po to tworzy się gry. Ale jego zdaniem można robić to bardziej przyzwoicie.

Jeremy Dunham x Colin Moriarty - A Conversation With Colin Was Right

A słabsza sprzedaż zeszłorocznych premier może wskazywać, że ma rację, twierdząc, że dziwi go, że wielu developerów wciąż hołduje przestarzałemu modelowi corocznych sequeli. Zapytany o to, jak wygląda sprzedaż opcjonalnych DLC do Rocket League i czy przynosi tyle pieniędzy, by przyszłość studia była bezpieczna, Dunham wybuchnął śmiechem.

Czyli da się zrobić grę sportową, rozwijać ją o darmowe tryby i oferować tanie - opcjonalne - dodatki bez konieczności sięgania rok w rok do kieszeni swoich fanów, którzy potem z lupą w dłoni muszą wyłapywać mikroskopijne zmiany.

Teoretycznie łatwo wyobrazić sobie przejście na taki model serii FIFA. Zresztą co jakiś czas znajduję w sieci takie postulaty, skoro co roku kluczową zmianą jest aktualizacja składów drużyn. Ale nie szalałbym z wieszczeniem takiego obrotu spraw. Przypomnę bowiem, że FIFA 17 pobiła w Wielkiej Brytanii rekord szybkości sprzedaży, co nie udało się trzem poprzednim odsłonom. Więc wbrew temu, co mówi Dunham stary model sprzedażowy wciąż potrafi mieć przebłyski, choć w zeszłym roku marketing faktycznie opierał się na zmianie sporego kalibru - trybie fabularnym. EA nie ma też problemu z zarabianiem morza pieniędzy dzięki Ultimate Team i myśli o podobnych trybach w innych swoich grach.

Dlatego jeśli Andrew Wilson w trakcie konferencji EA Play stwierdzi kiedyś, że FIFA nie będzie już ukazywać się co roku, traktowałbym to jako sygnał, że w piekle zamarzło. Ciekawi mnie też jak Rocket League będzie wyglądać za dwa lata - o jakiej skali zmian i rozwoju tu rozmawiamy.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.