Rekordy Adele na branży gier wrażenia nie robią. Na Wyspach krążek "25" tylko nieznacznie wyprzedził FIFĘ 16

Rekordy Adele na branży gier wrażenia nie robią. Na Wyspach krążek "25" tylko nieznacznie wyprzedził FIFĘ 1612.01.2016 11:39
Paweł Olszewski

Trzecie i piąte miejsce najlepiej sprzedających się w 2015 roku w Wielkiej Brytanii wydawnictw też należy do jesiennych hitów na PC i konsole. Gry wideo zdominowały brytyjski przemysł rozrywkowy.

Entertainment Retailers Association podsumowało 2015 rok na Wyspach. Z połączonych danych Gfk Chart-Track i estymacji dotyczących cyfrowego rynkufirmyIHS stworzono zestawienie najlepiej sprzedających się na Wyspach wydawnictw - filmów, muzyki i gier. Nie jest niespodzianką, że te ostatnie zdominowały pierwszą dziesiątkę. Zaskoczeniem może być jednak skala tej dominacji - znajduje się tam aż 5 gier wideo, z czego ta najpopularniejsza, FIFA 16, niewiele ustępuje płycie "25" Adele.

Należy tutaj dodać, że mowa o przełomowej płycie, którą wWielkiej Brytaniiw kilka dni po premierze kupiło rekordowe 800 tys. osób (a do końca roku jeszcze dwa razy tyle). W Stanach Zjednoczonych "25" zostało najlepiej sprzedającym się krążkiem w historii. Tylko w ciągu tygodnia poszło tam 3,38 mln egzemplarzy. Jak informuje Wyborcza.pl:

Absolutny rekord i ewenement muzycznego rynku wydawniczego to na Wyspach o 100 tys. lepszy wynik od FIFY 16, czyli dwudziestej trzeciejgryz rzędu (nie licząc już edycji Street i UEFA Euro), wydawanej rok po roku. Tasiemiec Electronic Arts przyćmił nawet Call of Duty: Black Ops III, którego premiera zdaniem Bobbiego Koticka "była większa niż premiera jakiejkolwiek innej gry, innego filmu czy przedsięwzięcia rozrywkowego w 2015 roku". Słowa te padły jednakjeszcze przed premierą Gwiezdnych wojen: Przebudzenia Mocy, mocno się więc już zdezaktualizowały. Co by jednak nie mówić, COD wciąż trzyma się mocno, przyćmiewając z kolei Battlefronta.Ten sprzedał się rewelacyjnie, ale jednak niemal dwa razy gorzej od gry Activision. Widać moc COD-a w sektorze gier jest jednak większa.

W pierwszej dziesiątce Entertainment Retailers Association znalazło się jeszcze miejsce dlaFallouta4 i GTA V, pełne zestawienie wraz ze sprzedażą możecie zobaczyć poniżej:

  1. 25, Adele, (2 604 850)
  2. FIFA 16, EA (2 516 079)
  3. Call of Duty: Black Ops III, Activision Blizzard (1 928 813)
  4. Paddington, Elevation Sales (1 180 437)
  5. Fallout 4, Bethesda Softwaorks (1 126 929)
  6. Jurassic World, Universal Pictures (1 052 790)
  7. The Hobbit - Battle of the Five Armies, Warner Home Video (1 021 059)
  8. Star Wars: Battlefront, EA (1 018 884)
  9. X Ed Sheeran, Warner Music (1 001 845)
  10. GTA V, Take-Two (998 726)

Fizyczna sprzedaż gier spadła na Wyspach w stosunku do zeszłego roku o 2 punkty procentowe, cyfrowa za to wzrosła o 17. A jak to wygląda w Polsce? Też chcielibyśmy wiedzieć

GfK Polonia w przeciwieństwie do zachodnich oddziałów pilnie strzeże swoich danych. Jak pisaliśmyw jednym z Raportów, firma zbiera sprzedaż gier "(oraz wielu innych rzeczy) z 1000 sklepów RTV/AGD, 500 sklepów komputerowych i 20 sklepów internetowych. Polscy dystrybutorzy co roku płacą za te szczegółowe dane duże pieniądze". Czasem coś do nas jednak dojdzie. Jak pisze (w przedostatnim numerze) PSX Extreme powołując się na te dane, między wrześniem 2014 a wrześniem 2015 dochód ze sprzedaży gier na PC wzrósł w Polsce o 17 punktów procentowych, a z konsolowych o 10. Można się domyślać, że po okresie świąteczno-noworocznym jest jeszcze lepiej. "Można się domyślać" jest tu jednak kluczowe, bo do czasu aż jakaś firma nie dobije do fajnego jej zdaniem wyniku i się tym faktem nie zdecyduje pochwalić, to tak naprawdę nic konkretnego o naszym rynku nie wiemy.

[Źródło:gameindustry.biz, PSX Extreme,wyborcza.pl]

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.