Reklamy oparte na nastroju, emocjach i mowie ciała? Nowy pomysł Microsoftu

Reklamy oparte na nastroju, emocjach i mowie ciała? Nowy pomysł Microsoftu13.06.2012 17:16
marcindmjqtx

Technologia, którą opatentował koncern z Redmond, zakłada śledzenie mimiki i języka ciała użytkownika, by pokazać mu reklamy, które najlepiej będą mu odpowiadały.

Wniosek patentowy został złożony już w grudniu 2010 r., ale ujawniono go dopiero w zeszłym tygodniu. Microsoft opatentował technologię, która odczytuje  stan emocjonalny człowieka na podstawie jego zapytań do wyszukiwarki, treści e-maili i wiadomości w komunikatorach oraz zachowań w grach online - ale także na podstawie grymasów twarzy, stylu rozmowy oraz gestów.

We wniosku nie wspomina się, na jakim urządzeniu zostanie ona wykorzystana.  Można się jednak spodziewać, że do odczytywania nastrojów z twarzy i gestów  Microsoft wykorzysta kontroler Kinect, który radzi sobie z tym bardzo dobrze. Nietrudno mu będzie odgadnąć, że osoba gestykulująca energicznie i mówiąca podniesionym tonem jest zdenerwowana. Ale jak poradzi sobie z szerokim ludzkim spektrum emocji?

Zważywszy na fakt, że Kinecta można od jakiegoś czasu podłączyć do komputerów, a nowa wersja systemu operacyjnego - Windows 8 - zapewne pozwoli na wykorzystanie go także z innymi urządzeniami.

Wyobrażacie sobie świat, gdzie reklamy środków na odchudzanie nie będą się wyświetlać osobom radosnym - bo takie zwykle są zadowolone ze swojego ciała. Im pokaże się reklama gry tanecznej albo wczasów w ciepłych krajach. Zaś smutna osoba nie zobaczy reklamy nowego klubu lub imprezy. W połączeniu z obecnymi już reklamami opartymi o naszą historię wyszukiwania i odwiedzane strony, rysuje się nieco przerażająca wizja urządzeń, które lepiej od nas wiedzą, czego nam potrzeba.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.