Przygotowania do premiery Overwatch idą pełną parą. Activision kupiło Major League Gaming

Przygotowania do premiery Overwatch idą pełną parą. Activision kupiło Major League Gaming04.01.2016 14:59
Paweł Olszewski

Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś wątpliwości co do tego, gdzie na rynku Acti widzi pozycję Overwatch. Inwestycja pomoże tez innym grom amerykańskiego giganta. Giganta medialnego, a nie tylko dewelopera i wydawcy. To teraz właściwe określenie.

Major League Gaming to istniejąca od 2002 roku, największa amerykańska organizacja zajmująca się e-sportem. Zaczynała od turniejów Halo 2 Pro Series transmitowanych w USA Network. Z czasem doszły kolejne tytuły i platformy. Wśród nich znaleźć można było też Starcrafta 2 czy serię Call of Duty (choć ta została z czasem przejęta przez ESL). Jak widać, firma postanowiła aktywniej wejść w e-sport i wreszcie samemu kontrolować każdy aspekt rozwoju własnych marek. Od narodzin po rozgrywki ligowe, podobnie jak robi to Riot.

Słowem-kluczem jest tu "aktywniej", bo Activision nie od dzisiaj interesuje się tą branżą. We wrześniu 2015 roku zapowiedziano powstanie Call of Duty World League z 3-milionową pulą nagród. W październiku ogłoszono plany utworzenia w ramach Activision dedykowanej e-sportowi jednostki. Co ciekawe, na jej czele stanął Mike Sepso - współtwórca przejmowanego właśnie MLG. Po odejściu Sepso organizacja straciła trochę na znaczeniu, a do tego popadła w długi. Wciąż jak widać pozostaje jednak łakomym kąskiem i rozpoznawalną marką do przejęcia, zwłaszcza za tak niewielkie pieniądze. Bo czym jest 46 mln dolarów przy niespełna sześciu miliardach wyłożonych na twórców Candy Crush Saga?

Powyższe informacje nie zostały jeszcze oficjalnie potwierdzone przez żadną ze stron, ale dobrze poinformowane źródło zarzeka się, że wszystko jest prawdą, a przeciek pochodzi z listu wysłanego do inwestorów MLG.

Nadchodzący Overwatch, a do tego kolejne odcinki Call of Duty, Hearthstone, Heroes of the Storm czy w końcu StarCraft 2 pozycje, które od teraz posiadają nie tylko wspólnych twórców, ale też partnera zajmującego się ich e-sportową karierą. To potężna i dochodowa gałąź przemysłu rozrywkowego, nic dziwnego, że Activision zdecydowało się aktywnie do niego włączyć. To samo nie tak dawno zapowiedziało Electronic Arts czy choćby nawet Sony, tworząc e-sportową platformę dla gier na PlayStation.

Cykl życia gry AAA to premierowy szczyt + kilka późniejszych sprzedażowych podrygów, szczególnie w trakcie promocji. Gra-platforma, która jest tworzona z myślą o e-sporcie to zupełnie inna, bardziej dochodowa rzecz. Wystarczy spojrzeć na najpopularniejsze w 2015 roku gry na Steamie i miejsce Counter-Strike'a.

Przejęcie przez Activision Blizzard Major League Gaming jest ciekawe z jeszcze jednego powodu. Pokazuje, że firmie jest już za ciasno w sektorze gier wideo i rozwija się na inne gałęzie przemysłu rozrywkowego. Skylanders to udana próba wgryzienia się w biznes zabawek. Do tego dochodzi też wytwórnia filmowa. Straty spowodowane spadkiem popularności World of Warcraft mogą być mniejsze niż nam się wydaje.

[Źródło: esportsobserver.com, forbes.com, vg247.com]

Paweł Olszewski

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.