Prosto z Gamescom: The Crew - wyścigi, które robią wrażenie. O ile działają

Prosto z Gamescom: The Crew - wyścigi, które robią wrażenie. O ile działają27.08.2013 15:41
marcindmjqtx

Nie jestem może specjalnym fanem wyścigów, ale potrafię docenić dobrą grę, gdy ją widzę. A The Crew zapowiada się naprawdę ciekawie. O ile działa.

Forma prezentacji: 20-minutowy pokaz z komentarzem twórców i możliwość samodzielnego pogrania przez ok. 5-10 minut.

Założenia The Crew są niesamowicie ambitne. To gra wyścigowa z otwartym światem, w którym przestrzenią do zabawy są całe Stany Zjednoczone. Przejechanie z Detroit do Los Angeles, dla przykładu, zabiera, bagatela, około 40 minut (na szczęście jest także natychmiastowa szybka podróż, jeśli tylko wcześniej odwiedziło się już jakieś miejsce).

Jakby tego było mało, w The Crew znajdą się najróżniejsze odmiany wyścigów: terenowe, uliczne i nie tylko. Do wyboru, do koloru.

The Crew

I do tego wszystkiego dochodzą jeszcze rozbudowane opcje RPG i tuning, jakiego nie widzieliśmy chyba jeszcze nigdy.

A, no i jest to oczywiście gra wieloosobowa.

Camaro w trzech smakach Prezentacja zaczęła się gdzieś w jednym z amerykańskich miast. Prowadzący ją szusował żółtym Camaro po ulicach i wypełniał krótkie, 20-sekundowe wyzwania (w styłu "jedź najszybciej jak możesz nie wypadając przy tym z drogi"). Dzięki jednemu z nich zdobył nową część do swojego garażu. Natychmiast więc przeniósł się do niego, a ja zdębiałem, widząc możliwości tuningowe w The Crew. Każdy samochód to, cytując twórców, "złożone z 90 kawałków puzzle". Można je dowolnie rozkładać i, na przykład, obserwować jak działa sam silnik.

Co więcej, podczas zabawy nie zdobywa się tylko nowych części, ale także punkty doświadczenia. Te zaś można wykorzystywać do wykupowania dodatkowych umiejętności. Przykład takiej, jaki widziałem, to linia optymalnej trasy podczas wyścigu, którą można, jeśli tylko się chce, wykorzystać. Trzymanie się niej sprawia, że samochód jedzie szybciej.

The Crew

Gracze niemający ochoty zagłębiać się do końca w tuning samochodu, będą mogli także skorzystać z predefiniowanych ustawień. Za ich pomocą jednym kliknięciem twórca całkowicie zmienił sterowane Camaro z żółtego samochodu sportowego w czerwony samochód miejski. A potem jeszcze raz, w auto idealne do wyścigów terenowych. Wszystko po to, by za każdym razem dołączyć się do innych twórców na prezentacji i razem z nimi zdobywać kolejne punkty doświadczenia. A to w miejskich wyzwaniach, a to w całkowicie off-roadowych rajdach na orientację. Wszystko to były wyścigi dość krótkie, ale w The Crew można też tworzyć własne. I nie ma żadnych przeciwwskazań, by nie trwały nawet godziny, jeśli ktoś ma akurat taką ochotę. Tu naprawdę jest wszystko.

Ten samochód ma robaki I wszystko to wygląda bardzo pięknie... jeśli działa. Choć gamescomowa prezentacja była dosyć krótka, co chwilę zdarzały się na niej jakieś bugi albo błędy. A to nie udało się połączyć z innymi graczami (co w ogóle wygląda na dość skomplikowane - zbyt skomplikowane jak na grę tak stawiającą na multi), a to samochody wypadły "poza świat" i poszybowały gdzieś w kosmos, a to zepsuło się jeszcze coś innego i trzeba były restartować grę.

The Crew

Nie udało mi się też samodzielnie pograć w The Crew, bo na udostępnionym komputerze żabkowała jak szalona, wyświetlała artefakty i robiła wszystko, byle tylko skutecznie uniemożliwić mi przetestowanie jej.

Oczywiście, błędy we wczesnych wersjach gier zdarzają się i nie jest to nic nowego. W The Crew było ich jednak tak dużo, i były one tak zauważalne, że nie sposób o nich nie wspomnieć. Założenia gry wyglądają imponująco, ona sama zresztą też, ale przed twórcami jeszcze daleka droga, jeśli naprawdę chcą, by wyszedł z tego hit. Fani motoryzacji i gier wyścigowych chyba powinni trzymać za nich kciuki.

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.