Projekt Znaki - podsumowanie

Projekt Znaki - podsumowanie26.05.2010 12:26
marcindmjqtx

W ubiegły weekend zakończyła się "alternate reality game" - Projekt Znaki, przygotowana przez polski Microsoft w celu promocji gry Alan Wake. Firma postanowiła podsumować pierwszą w Polsce tego typu akcję skierowaną do graczy. Szczegóły na jej temat znajdziecie w informacji prasowej, tu ograniczmy się do przywołania nazwiska zwycięzcy - Łukasz Lipski z Rudy Śląskiej otrzymał 10 tys. zł i jak sam mówi, nie wie jeszcze co z nimi zrobić. Na pewno mu doradzicie. Przypomnijmy również, że rozwiązaliśmy już nasze konkursy z Alanem Wake, ich wyniki znajdziecie tutaj.

Marcin Lewandowski

Podsumowanie "Projektu Znaki"

W miniony weekend zakończyła się pierwsza akcja promocyjna o charakterze ARG skierowana   do środowiska graczy komputerowych w Polsce. W sumie zmagania "Projektu Znaki" trwały 19 dni, podczas których tysiące osób starało się pomóc odszukać zaginioną sympatię głównego bohatera zabawy - Aleka Walczaka. W ostatni weekend akcji o główną nagrodę - 10 000 PLN - zmierzyło się trzech finalistów, których wyłoniono w poprzednich zadaniach.

Osobą, która najszybciej podała prawidłową odpowiedź w wielkim finale, okazał się Łukasz "LUCek”"Lipski z Rudy Śląskiej (16 lat, uczeń gimnazjum). Łukasz tak komentuje swój udział w zabawie   i wygraną:

"O zabawie dowiedziałem się czytając jeden z popularnych serwisów dla graczy. Zabawa przypadła mi do gustu na tyle, aby poświęcić jej sporo czasu. Zwykle tuż po szkole zasiadałem do komputera  i śledziłem kolejne wpisy na blogu. Największą frajdę miałem rozwiązując finałowe zadanie wymagajace znajomości alfabetu Morse'a. Praktycznie do końca nie wierzyłem, że uda mi się wygrać główną nagordę - 10 000 PLN. Na razie jeszcze nie wiem na co przeznaczę wygraną."

ARG promujące polską  premierę gry Alan Wake na Xbox 360 zakończyło się sporym sukcesem - blog na którym prowadzono poszukiwania cieszył  się dużym powodzeniem, odwiedziło go prawie 40 000 Internautów.

"ARG to bardzo ciekawa mechanika promocji, wymaga jednak zintegrowanej, aktywnej   i inteligentnej społeczności, którą trzeba uaktywnić wokół projektu. Sądząc po liczbie odwiedzin bloga, komentarzy zostawionych pod kolejnymi notkami i przede wszystkim tempern rozwiązywania zagadek, przybliżających odkrycie tajemnicy zaginięcia Anny Keller jestem pewny, że Projekt Znaki okazał się sukcesem. Trochę żal, że w związku z wielką wodą musieliśmy finał zabawy przenieść   z  Łysej Góry do Internetu, ale i tak mam nadzieję, że bawiliście się dobrze" - powiedział Jakub Mirski, Marketing Manager w Microsoft.

Kilka wybranych ciekawostek z akcji:

  • 728 to największa liczba komentarzy która pojawiła się pod pojedyńczym wpisem   na oficjalnym blogu akcji (od momentu uruchomienia ARG praktycznie każda notka jest komentowana po kilkaset razy).
  • Główny bohater ARG - Alek Walczakma już w tej chwili 531 znajomych na portalu Facebook.pl.
  • 4 minuty - to rekordowe tempo rozwiązania pojedyńczej zagadki/zadania (wiekszość z nich znajduje rozwiązanie po upływie kilkunastu minut).
  • W mechanice zabawy były wykorzystane różne elementy ARG, takie jak: odnalezenie przesyłki w jednej ze skrytek bagażowych na dworcu centralnym w Warszawie, konieczność uzyskania informacji dostępnej pod wskazanym numerem telefonicznym, współrzędne geograficzne UMT, charakterystyczne pomniki, odgadywanie loginów i haseł dostępu dostron internetowych, itd.
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.