Polscy twórcy gier od A do Z: Witchcraft Games

Polscy twórcy gier od A do Z: Witchcraft Games27.11.2013 12:00
marcindmjqtx

Zgadza się - nieubłaganie zbliżamy się do końca alfabetu, na pewno to zauważyliście. Ale zanim powiemy, co dalej, poznajcie Witchcraft Games.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Kilka czynników złożyło się na Witchcraft Studios, a potem Witchcraft Games. Pierwszym elementem jest "Witch" - nazwa najstarszego na świecie, działającego komputera. Kolejną - "craft", czyli z angielskiego rzemiosło, dzieło. Łącząc w "Witchcraft" wszystko to, co robimy i czym się zajmujemy, nabiera nieco głębszego, trochę metafizycznego znaczenia. Witchcraft Games działa w ramach Witchcraft Studios. Ze względu na to, że firma zajmuje się także produkcją aplikacji mobilnych i rozwiązań w sferze biznesu, jesteśmy na etapie wyodrębniania tych dwóch działów. Jest to proces długofalowy, więc w chwili obecnej działka gier funkcjonuje JESZCZE pod szyldem Witchcraft Studios, a jednocześnie JUŻ jako Witchcraft Games.

2. Rok założenia. Formalnie działamy od 2007 roku, nieformalnie - pomysły w głowach założycieli kiełkowały już nieco wcześniej.

3. Gdzie Was znaleźć? Siedziba firmy mieści się w Warszawie - to jednak w Rzeszowie bije serce Witchcraft Games. To w podkarpackiej stolicy powstaje znaczna część koncepcji i tu w większości są one realizowane.

4. Na jakie platformy robicie gry? Wcześniej była to Java oraz Bada. Obecnie iOS, Android oraz Windows Phone. Jesteśmy także licencjonowanym deweloperem aplikacji na Samsung Smart TV.

5. Gry już wydane. Bad Girl, Dirty Jack, Crime Story, Bubble Invaders, Hangman For Kids.

6. Gry w produkcji. Ostatnie tygodnie upływają nam pod znakiem dwóch gier. Pierwsza to utrzymana w stylu filmów science fiction lat 30. i 40, gra typu shot'em up z komiksową grafiką. Premierę "Space Captain'a i Obcego o 10 000 oczu" planujemy w pierwszym kwartale 2014 roku. Więcej szczegółów można znaleźć na www.spacecaptain-game.com.

Space Captain

Space Captain

Druga gra sięga naszych korzeni. Początkowo wydawaliśmy gry komiksowe na telefony z systemem Java oraz Bada. Sześć części kultowej już dziś Bad Girl wydaliśmy także na telefony z systemem operacyjnym Android i iOS, a obecnie kończymy prace nad "Bad Girl - Paradise Island". Będzie to najbardziej rozbudowany pod względem scenariusza i grafiki odcinek, zamykający całą serię. W pierwszej kolejności ukaże się na Windows Phone, następnie na iOS-ie oraz Androidzie.

Bad Girl - Paradise Island

Jednocześnie stale pracujemy nad aktualizacjami i portowaniem naszych dotychczasowych produkcji.

7. Liczba zatrudnionych. Blisko 20 osób pracuje u nas na stałe. Na bieżąco, w zależności od projektu, współpracujemy także z muzykami, grafikami, scenarzystami i innymi specjalistami.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? A dlaczego nie? Chcieliśmy spróbować. Pierwsze gry, które robiliśmy prawie 10 lat temu, przeznaczone były na telefony starego typu w technologii Java. Wpadliśmy na pomysł wykonywania gier typu komiks interaktywny, w które jako dzieci graliśmy na komputerach Atari 800XL. Wówczas gry tego typu sprzedawały się dużo lepiej niż inne. Dlatego popracowaliśmy nad jakością i zaczęliśmy je dystrybuować na całym świecie. Stworzyliśmy też własny engine do tego typu gier, który automatyzował produkcję. Dzięki temu raz stworzona gra działała na ponad 1000 modeli telefonów z Java. To był strzał w dziesiątkę.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Sądzimy, że budżet nie definiuje sukcesu. Kluczem jest oryginalny pomysł. Przykładowo Angry Birds nie było wysokobudżetową produkcją, a teraz jest chyba najbardziej rozpoznawalną grą firmy Rovio. Tak więc, przede wszystkim - pomysł.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Mamy już kilka etapów za sobą - fazę na frytki, kabanosy, ciastka kokosowe... Niezależnie jednak od tego co jemy - zawsze popijamy to kawą. Dużą ilością kawy.

11. Największy autorytet świata gier. Osoby:  Gabe Newell, Peter Molyneux Firmy:  id Software, Blizzard

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Będziemy przewidywalni - Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Do tego czasu mamy nadzieję mieć własne, niepowtarzalne i rozpoznawalne Angry Birds w App Storze i Google Play.

14. Czy wydra wygra? How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.