Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory

Polscy twórcy gier od A do Z: Submachine Factory22.01.2014 12:00
marcindmjqtx

Submachine Factory to twórcy mobilnej gry GYRO, która swego czasu była całkiem popularna. Poznajcie ich bliżej.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Paweł: Jeśli doszukiwać się jak najdalszych korzeni, to należałoby wspomnieć o filmie "Yellow Submarine", który uwielbiałem za czasów wczesnoszkolnych (i uwielbiam nadal). A "Factory"? Nie wiem. Jakoś tak nam pasowało.

2. Rok założenia. Technicznie rzecz biorąc nie jesteśmy firmą, ale zaczęliśmy współpracować w sierpniu 2011 r.

3. Gdzie Was znaleźć? Pawła można znaleźć w Łodzi, Filipa w Krakowie, natomiast adres naszej biednej strony w internecie to http://subfty.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Obecnie na platformy mobilne - Android, iOS, Blackberry - ale w przyszłości nie wykluczamy również większych platform, o ile nasze pomysły sprawdzą się na dużym ekranie.

5. Gry już wydane. GYRO. Nasza jedyna gotowa gra na tę chwilę :). Pierwsza wersja powstała w miesiąc - chcieliśmy wrzucić ją za darmo i zobaczyć, czy ktoś w ogóle nasze wypociny ściągnie. Gdy okazało się, że owszem (ponad 100 000 pobrań w pierwsze 3 tygodnie - dla absolutnych nowicjuszy było to duże "wow"), postanowiliśmy rozbudować grę o kolejne tryby i opcje. GYRO powstało na Androida, ale istnieją również porty na iOS i BB stworzone przez naszego wydawcę, Vivid Games.

6. Gry w produkcji. Bąbelki, kolory, kosmos, wybuchy, obcy - takie różne rzeczy gotujemy, ale póki co więcej nie powiemy.

7. Liczba zatrudnionych. Paweł: Jest nas dwóch. Ja zajmuję się game designem, grafiką i dźwiękiem. Filip siedzi w piwnicy i programuje, a jak się dobrze spisuje, jest wypuszczany na widzenia z rodziną.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Wrzuciłem na Facebooka ogłoszenie o treści: "Programista poszukiwany do współpracy przy projekcie gry, która podbije świat i sprawi, że będziemy obrzydliwie bogaci." Filip odpisał. Obrzydliwie bogaci jeszcze nie jesteśmy, ale gry robimy.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Oczywiście GYRO 2, z rozbudowaną fabułą, dylematami moralnymi, 16 klasami postaci do wyboru, przepiękną grafiką i Willemem Dafoe w roli wiatraka. To nawet nie musiałaby być dobra gra, Willem Dafoe by wszystko załatwił.

A bardziej serio - 100 milionów brzmi dla nas w tym momencie absolutnie abstrakcyjnie, więc zaczniemy się nad tym zastanawiać, jeśli kiedyś będziemy mieć choć cień perspektyw na taki budżet. ;)

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Filip: Mieszanka studencka zapijana czerwoną herbatą. Ale to jak jest wypłata, zwykle tylko herbata. (P: Kłamie. Tak naprawdę żywi się tylko światłem monitora.)

11. Największy autorytet świata gier. Paweł: Z tak zwanych "starych dziadów" oczywiście Chris Taylor wraz z ekipą za najlepszą dylogię w dziejach gier, czyli Fallouta 1 i 2. Poza tym John Carmack. Quake 2 to moje dzieciństwo, przez całą podstawówkę regularnie organizowaliśmy turnieje i zawsze byłem drugi. Michał, nienawidzę Cię.

Z bardziej współczesnych twórców można by wymienić sporo, ale ograniczę się do Davey'ego Wredena za jego The Stanley Parable - czekam na kolejne projekty.

Filip: Podpinam się pod Carmacka. Poza tym Jakub Dvorsky wraz ze studiem Amanita Design za pierwszego Samorosta, w którego grałem jeszcze przesiadując po kawiarenkach internetowych i Daisuke Amaya za Cave Story (zwłaszcza, że zrobił tę grę sam).

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Paweł: W pytaniu nie ma wzmianki o grach komputerowych tylko o grach ogólnie, więc muszę wymienić planszową Neuroshimę Hex Michała Oracza. A wracając na teren uciech cyfrowych, Call of Juarez 2.

Filip: Bulletstorm - wbrew niefortunnemu marketingowi to naprawdę dobry i innowacyjny shooter.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Mamy nadzieję, że nadal robi gry.

14. Czy wydra wygra? To zależy, czy będzie walczyła z jedną kaczką wielkości konia, czy setką koni wielkości kaczek.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.