Polscy twórcy gier od A do Z: Qam

Polscy twórcy gier od A do Z: Qam20.10.2013 12:00
marcindmjqtx

Czy dziennikarz może stać się twórcą gier? Czemu nie - może przynajmniej spróbować.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Kamil .qam Przybysz - nick rodził się długo i w bólach, wiec szkoda o tym opowiadać. Kiedyś kilka osób znało mnie z programu Super Chranie. W międzyczasie pisywałem do paru serwisów technologicznych i to mi zostało do dziś.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Jeśliby liczyć ołówek i papier, to od zawsze. Potem przyszedł czas kilku studenckich chałtur w stylu węża lub innych projektów, które nie wypaliły. Na serio, to znaczy, z konkretnymi efektami, zacząłem od połowy 2012 roku.

3. Gdzie Cię znaleźć? Mówiąc enigmatycznie - w okolicach Warszawy. W Internecie funkcjonuję na fanpage'u Chrania oraz osobistym Twitterze (@qamillo). Jest też oficjalna strona mojego projektu, którą znajdziecie pod adresem TheGame.Qam.Pl. Ostrzegam jednak, że póki co jest trochę przeterminowana.

4. Na jakie platformy robisz gry? Windows oraz Mac. Z tą drugą mam szczególny problem, bo sprzedałem swojego Apple'a. Mam nadzieję, że do premiery uda mi się jakoś temu zaradzić. W przyszłości mogą być też platformy mobilne.

5. Gry już wydane. Prototyp The Game: Video Game - enhanced HD edition. Przyznam nieskromnie, że ta wersja gry zebrała rewelacyjne oceny. Szczególnie chwalono długą rozgrywkę - nie można jej przejść, ponieważ nie zaimplementowałem żadnych fabularnych mechanizmów rozgrywki.

The Game: Video Game - enhanced HD edition

6. Gry w produkcji. Demo The Game: Video Game. Szczęśliwe rozwiązanie trwa już kilka miesięcy, folguję złotej zasadzie "when it's done". Jak już do porodu dojdzie, to mam nadzieję, że będzie to piękna, mała przygodówka opowiadająca o innych grach.

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? W zasadzie dłubię sobie sam. Byłbym jednak skończonym bucem, gdybym nie wspomniał o muzyku - Kamilu Wolterze. Koniecznie sprawdźcie to nazwisko. Muszę także podziękować wielu miłym osobom, które zwróciły się do mnie z chęcią pomocy. Mam wszystko zapisane, odezwę się w najmniej oczekiwanym momencie!

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Znudziło mi się pisanie o grach. Tutaj przynajmniej trzeba coś umieć. Mówiąc poważniej - to była moja fascynacja od wczesnego dzieciństwa, gdy sam zasmakowałem zabawy na 8-bitowych konsolach. Teraz próbuję zrealizować to marzenie.

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Temat rzeka. Mam w głowie koncepcję w stylu Dust 514 + EVE - takie swoiste połączenie FPS-a ze strategią. Nie będę się jednak rozpisywał, bo konkurencja nie śpi (to jest kłamstwo) i może podebrać mi pomysł wart grube miliony (to też). Poza tym, po co aż 100 baniek? Wolałbym połowę zdefraudować, reszta by wystarczyła na produkcję.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Wraz z moją narzeczoną jesteśmy wielkimi miłośnikami dobrego jedzenia. Zarówno tego spożywanego w lokalach jak i w domu. Trudno więc wybrać coś najczęściej występującego - pełno u nas łakoci. Za to mogę potwierdzić, że zazwyczaj pijemy piwo.

11. Największy autorytet świata gier. Peter Molyneux oraz Tim Shafer. Dwóch facetów z wizją - giganci elektronicznej rozgrywki. Jeden specjalizuje się w graniu, drugi opowiadaniu. Szczególnie denerwują mnie dziennikarskie przytyki skierowane do "Piotrusia Pana". Przecież ten gość potrafi mówić o grach ciekawiej niż lwia część recenzentów.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Trudny wybór. Ciągle nie wiem, czy lepiej bawiłem się przy Nina: Kronika Agenta, czy też przy Rutkowski is Back. Ogólnie rzecz biorąc, nasza historia pełna jest perełek w stylu Targeta, Snajpera lub rewelacyjnej serii Racer (Maluch, Poldek...).

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Wraz z żoną wylegujemy się na leżakach i sączymy zimne, dobrze nachmielone piwo. Okoliczne drzewa rzucają malownicze cienie na karoserię naszej alfy 4C. Jako twórca gier nie robię nic. Potem budzę się i okazuje się, że... dalej nie robię nic.

14. Czy wydra wygra? Jest taka wydra, która nazywa się Eddie i ma problem ze stawami. W ramach rehabilitacji gra w kosza - mam nadzieję, że wygra. Tak w ogóle, to chyba nie zrozumiałem jakiegoś wewnętrznego żartu i musiałem to wygooglować.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.