Polscy twórcy gier od A do Z: PsichiX

Polscy twórcy gier od A do Z: PsichiX19.10.2013 12:00
marcindmjqtx

Jeśli zastanawiacie się, co przedstawia logo Psichiksa, to... tak, my też się zastanawiamy. Gry, które robi nie są bardziej normalne (ale to akurat zaleta, tak uważamy).

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jeśli nie masz firmy - jak się nazywasz, skąd się wziąłeś? Hej wszystkim! Nazywam się Patryk Budzyński, ale ludzie znają mnie jako gościa o pseudonimie PsichiX (lub Psiks dla ułatwienia). Wziąłem się z dość małej mieściny pod Olsztynem, gdzie grami chyba nikt się nie zajmuje, a szkoda.

2. Rok założenia. Jeśli nie masz firmy - od kiedy robisz gry? Od dziecka niemal, ale dalej o tym później.

3. Gdzie Cię znaleźć? Aktualnie - Kraków. A stronę internetową wstyd mi pokazać - zaniedbana od czasu, kiedy bardziej przysiadłem do tworzenia, niżeli informowania o tym świata :<.

4. Na jakie platformy robisz gry? Niegdyś: PC.

Aktualnie: Android, głównie z racji, że nie posiadam już PC (za duży, zabierający za dużo czasu), a więc mogę tworzyć swoje nowe produkcje w całości na swoim, uwaga, telefonie. Tak! - gdziekolwiek jestem i kiedy tylko zechce, mogę bez problemu wcielać szalone pomysły w życie nawet jadąc tramwajem, co daje mi poczucie ogromnej niezależności od czasu i przestrzeni :D. W ten sposób powstał już DaftPad i Manii Ya Mbio i tak zamierzam tworzyć kolejne gry.

5. Gry już wydane. Moje produkcje to w większości prototypy. Niektóre przetrwały i zostały wydane, jak na przykład:

DaftPad (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.PsichiX.DaftPad), który jest prostym soundboxem pozwalającym na granie znanego chyba wszystkim utworu "Harder Better Faster Stronger" Daft Punku, wzbogacony o elementy socjalne, jak dzielenie się własnym utworem z innymi, czy słuchanie cudzych i ocenę ich.

Alice on Schrooms (http://www.indiedb.com/games/alice-on-schrooms), który zapoczątkował moje zamiłowanie do tworzenia gier niekonwencjonalnych, szalonych, powodujących ciężki powrót do rzeczywistości. Mam nadzieję, że uda mi się takimi grami zadowolić pragnących świeżości graczy.

6. Gry w produkcji. Manii Ya Mbio, czyli tłumacząc z suahili: wyścig plemników w celu dostania się do komórki jajowej. Jest to pełna dynamiki strzelanka multiplayer w której musimy zniszczyć obronę komórki jajowej i przy okazji pokonywać innych graczy pod postacią plemników, używając do tego na przykład broni laserowej! Gra w ciągu kilku dni zagości w Google Play.

SoulHunter, który będzie kolejną androidową strzelanką multiplayer, jednak tym razem nieco bardziej konwencjonalną - dla graczy, którzy zechcą odpocząć nieco od absurdu i po prostu bawić się dobrze z miłą dla oka oprawą graficzną.

SoulHunter

Oraz jeden główny projekt "galaktycznej gry", do której przygotowywałem się od kilku miesięcy, ale o niej usłyszycie jeszcze za kolejnych parę miesięcy ;).

7. Liczba zatrudnionych - zaznacz, jeśli pracujesz w stu procentach sam. A może niektóre zadania zlecasz innym? Jestem głównie programistą, czasem tworzę grafikę i dźwięki prototypowe, ale przeważnie finalne zlecam znajomym, zdecydowanie lepszym ode mnie w tych dziedzinach.

8. Dlaczego robisz gry? Jak to się zaczęło? Pamiętam, jak będąc małym chłopcem jeszcze, grywałem w Tomb Raidera i zafascynowały mnie lokacje w tej grze, więc któregoś dnia postanowiłem, że spróbuje odwzorować je z pamięci. Na początku orężem mym był Excel, w którym to porozmieszczałem uprzednio nabazgrane w paincie grafiki i widząc, jaka to fajna zabawa, zacząłem umieszczać postaci i szukałem sposobu, by nimi kierować - jakoś się to nawet udało chyba. Następnym narzędziem była przeglądarka internetowa i notatnik w erze kawiarenek internetowych - kiedy inne dzieciaki chodziły tam grać w strzelanki na LAN-ie, ja siedziałem na stacji obok, tworząc jakieś małe bzdurne gierki w Java Scripcie. Parę lat temu znalazłem w sieci program do robienia gier ("GameMaker"), oraz polski portal mu poświęcony (GMClan.org), gdzie zaczynałem raczkować bardziej poważnie w kierunku gamedevu, wtedy jeszcze uznawałem to jako hobby, ot miła zabawa w kreowanie światów, ale z czasem tak mi się to spodobało, że postanowiłem pracować ostro nad sobą i stworzyć produkcje, w które każdy zagra. Ach, te marzenia.., ale cel ten nadal staram się osiągnąć! Nauczyłem się innych i nowych narzędzi, aż parę lat temu zjawiłem się w Krakowie i tak oto wsiąkłem w branżę, zaś po godzinach nadal tworze różne dziwności :).

9. Jaką grę zrobiłbyś za 100 milionów dolarów? Grę massive multiplayer o ewolucji - od zawsze fascynował mnie ten temat.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Schabowy i wafle ryżowe.

11. Największy autorytet świata gier. Jednego guru nie posiadam, ale mocno fascynuje mnie sukces Notcha.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. McPixel!

13. Przyszłość, rok 2016. Co robisz jako twórca gier? Na małej wysepce nieopodal Australii stoi zamek, który jest jednocześnie moim domem, studiem developerskim, jak i wypaśnym laboratorium, gdzie buduje i testuje nowe kontrolery do gier!

14. Czy wydra wygra? Błąd dzielenia przez ogórek. Rebootuj wszechświat.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.