Polscy twórcy gier od A do Z: Paranormal Development

Polscy twórcy gier od A do Z: Paranormal Development09.10.2013 12:00
marcindmjqtx

Są paranormalni, a ich pierwszy horror jest już dostępny Steamie. W planach mają ich więcej. Poznajcie twórców Haunted Memories.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Paranormal Development (w skrócie: ParanormalDev). Określamy się jako zespół, nie firma, ponieważ jesteśmy niezrzeszonymi w żaden formalny sposób fanami horroru. Stąd nazwa, której "finansowe" ryby by się bały, a której prości fani i twórcy nie muszą. Oczywiście nawiązanie do zjawisk paranormalnych wzięło się z naszych zainteresowań i celu jaki mamy - czyli wskrzeszania gatunku grozy na rynku gier.

2. Rok założenia. Jako ParanormalDev istniejemy... może pół roku? Jako zespół pracujemy od ponad roku (rdzeń ośmioosobowego składu współpracuje od ponad sześciu lat). Trudno tutaj mówić o założeniu firmy, bo takowa w naszym przypadku nie istnieje. Uciekamy od podatków i systemu, tworzymy i sprzedajemy swoje produkcje jako osoby prywatne (głównie dla polskich firm).

3. Gdzie Was znaleźć? Nas raczej trudno, ponieważ nie ujawniamy swoich danych osobowych (póki co). Mogę tylko powiedzieć, iż wszyscy jesteśmy z Wrocławia i jest nam z tym faktem bardzo dobrze. Poprzez stronę naszej gry (www.hauntedmemories.eu) można się z nami skontaktować bez problemu.

4. Na jakie platformy robicie gry? Zawodowo iOS, Android, PC oraz Mac. HM będzie jednak dostępne tylko na PC, Mac oraz Linux (oraz może konsole, ale kto to wie...).

5. Gry już wydane. Haunt (TRSG) no i za niedługo całe Haunted Memories na Steam. Pracowaliśmy przy kilku większych tytułach, ale nie przywiązujemy większej wagi do przeszłości.

6. Gry w produkcji. Haunted Memories. Na tapecie re-make odcinka pierwszego (Haunt) oraz planowanie drugiego.

7. Liczba zatrudnionych. Zrzeszonych ;). 8 osób, kto kiedy ma czas, coś tam zawsze pomoże. Dwie osoby pracują, powiedzmy, prawie na cały etat spinając wszystko do kupy.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Zaczęło się jak zawsze, w czasach pikseli i kaset. Miłość do interaktywnej rozrywki sprawia, iż albo człowiek zacznie to robić, albo już zawsze "czegoś będzie mu brakować". My wybieramy opcję numer jeden. Osobiście dodam, iż najzwyczajniej w świecie nie wyobrażam sobie pracować w jakiś inny sposób, aniżeli projektowanie i produkcja gier wideo.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Szczerze mówiąc, żadną. Rozbilibyśmy tę kwotę co najmniej na pięć, sześć koszyków inwestycyjnych i zrealizowali tyle właśnie projektów. Przy takiej ilości byłaby jakaś szansa, iż jeden z nich zarobi ;). Co by to jednak było - na pewno horror. I nie jakieś tam triple-A z duszącymi tutorialami i przerostem formy nad treścią. Na pewno nie poszlibyśmy w klimat interaktywnego filmu, w którym co jakiś czas trzeba wcisnąć A, a potem ewentualnie machnąć gałką. Przypuszczam, iż większość kasy wydalibyśmy na licencję jakiegoś dobrego powieściopisarza i we współpracy z nim (i jego tytułem) stworzyli coś unikalnego i strasznego. Względem HM pod kątem rozgrywki zmienilibyśmy niewiele. To lubimy i to chcemy dalej realizować (czy gracze polubią - zobaczymy niedługo).

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Hmmm, część z nas pracuje nawet w jednym pomieszczeniu i najczęściej jemy... pierogi z położonej nieopodal pierogarni, w której pracuje bardzo uprzejma pani ;).

11. Największy autorytet świata gier. Dla mnie osobiście polskim autorytetem jest Adrian Chmielarz, na świecie... sam nie wiem. Dzisiaj rynek gier poszedł w taką stronę, iż już nawet japońskie nazwiska odpowiedzialne za ukochane Silent Hill czy Final Fantasy nie budzą respektu, a żal (co się z tymi grami porobiło?). Programistycznie, oczywiście Carmack, któżby inny.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Oczywiście, że Wiedźminy... tego im odmówić nie można.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? No, właśnie, kto wie... Może będzie nawet już firma...

14. Czy wydra wygra? No raczej, jakżeby inaczej.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.