Polscy twórcy gier od A do Z: Orchid Games

Polscy twórcy gier od A do Z: Orchid Games06.10.2013 12:00
marcindmjqtx

Sami o sobie mówią, że robią gry dla "casualowego" odbiorcy. Nawet ich nazwa ma z tym związek. Wcale się tego nie wstydzą, a portfolio mają bogate.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Zaczynaliśmy w czasie kiedy ruszał rynek gier "casual". Portale z którymi pracowaliśmy, jak Real Arcade czy Big Fish, były nastawione głównie na kobiety 30-60 lat więc skupiliśmy się na tej grupie. Nazwa była dobrana tak, by nie drażnić kobiecego ucha :)

2. Rok założenia. 2004

3. Gdzie Was znaleźć? Rezydujemy na warszawskim Żoliborzu a w internecie pod orchidgames.com

4. Na jakie platformy robicie gry? Desktopy i mobile, czyli PC, Mac, iPhone, iPad, Android. W dalszych planach mamy jeszcze Windows Phone 8.

5. Gry już wydane. Oj, długa lista. Po kolei, latami, od najnowszej:

  • Spirit Walkers: Curse of the Cypress Witch (2012, przygodówka casual)
  • Royal Trouble (2010, przygodówka casual)
  • Heartwild Solitaire: Book Two (2010, karcianka)
  • Kuros (2009, przygodówka casual)
  • Heartwild Solitaire (2008, karcianka)
  • Glyph 2 (2008, match 3)
  • Super Granny 4 (2007, puzzle/arcade)
  • Super Granny 3 (2007, puzzle/arcade)

Super Granny 3

  • Glyph (2006, match 3)
  • Super Granny Winter Wonderland (2006, puzzle/arcade)
  • Granny in Paradise (2005, puzzle/arcade)
  • Slyder Adventures (2005, arcade)

Slyder Adventures

Starsze gry, z lat 2004-2008 były stworzone we współpracy z nieistniejącym już wydawcą Sandlot Games (więcej info: contractwork.orchidgames.com). Nowsze zrobiliśmy całkowicie samodzielnie.

6. Gry w produkcji. Jeszcze w wakacje planujemy wydać Heartwild Solitaire, nasz karciany bestseller, w wersjach na iPhone, iPad oraz Android. A gdzieś pod koniec roku chcemy zamknąć nasz jak dotąd najbardziej ambitny projekt gry przygodowej / hidden object - Graven Signs: Purple Moon Prophecy. Dodatkowo, na boku zaczęliśmy właśnie prace koncepcyjne nad kolejną grą przygodową. Zapowiada się świetnie :)

7. Liczba zatrudnionych. W tym momencie 5 osób. Mało osób, dużo doświadczenia.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry to dla nas życiowa pasja i chyba żaden z nas nawet nie próbował zajmować się czymś innym. U mnie zaczęło się jeszcze w podstawówce. W piątej klasie zobaczyłem Atari z Montezuma's Revenge i czułem jak miękną kolana ;) Potem były różne amatorskie projekty, a pierwszą firmę i pierwszą prawdziwą grę (Mega Blast, PC, 1995) wydałem w liceum.

Tworzenie gier jest fascynujące, bo łączy w sobie wiele dziedzin. Technologia, sztuki wizualne, muzyka, pisarstwo, biznes - czasem przerabiamy całe to spektrum w czasie jednego tygodnia. Nuda nie istnieje, jedyny problem to ciągły brak czasu.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Ha! Podejrzewam, że przynajmniej 100 gier! :) W świecie dużych produkcji działaliśmy dawniej i chwilowo nie planujemy wracać, więc jeden 100 milionowy projekt to dla mnie abstrakcja. Ale taki budżet pozwoliłby na eksperymentowanie z ogromną ilością nowych pomysłów. Można pomarzyć.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Wbrew stereotypom nie żyjemy na pizzy i coli ;) Zdrowy developer to wesoły developer, więc najczęściej przynosimy jakieś grzeczne, eko-zielone zestawy zrobione w domu. Mamy już swoje lata (no, część z nas), kręgosłupy nadwyrężone, małe dzieci nie dają nam spać po nocach, więc trzeba o siebie dbać. Żeby dożyć premiery Duke Nukem Forever. A, zaraz...

11. Największy autorytet świata gier. Dla mnie to John Carmack. Niesamowity umysł i wyjątkowo wyważona osobowość. W dawnych czasach spijałem każde słowo z jego .plan'u i wciąż jestem pod wrażeniem jak spokojnie i rzeczowo opowiada o swojej pracy. To człowiek, który w pracy, przy grach robi cuda, po godzinach odpala rakiety kosmiczne, wieczorami buduje urządzenia do wirtualnej rzeczywistości, a w wolnym czasie gra z dzieckiem. Nie wiem, może to jakaś 48-godzinna amerykańska doba.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Polskie gry zdecydowanie mają się czym pochwalić. Dla mnie jednym w większych osiągnieć był Painkiller. Mały zespół zrobił niesamowicie grywalny i technologicznie świetny produkt, który był doceniony przez prasę oraz zarobił spore pieniądze. Szacunek.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? 3 lata to nie tak dużo, zwykle mija zbyt szybko ;) Na pewno w sporej części będziemy robić to co teraz, czyli gry fabularne na PC i mobile, ale planujemy też zaatakować inne gatunki gier i dotrzeć do mniej "casualowego" odbiorcy. To w następnym roku.

14. Czy wydra wygra? Nie wydra.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.