Polscy twórcy gier od A do Z: One2Tribe

Polscy twórcy gier od A do Z: One2Tribe05.10.2013 12:00
marcindmjqtx

Wiedźmin: Versus, Neuroshima: Apocalypse - studio One2Tribe z pewnością nie należy do nieznanych.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Założyliśmy firmę po przeczytaniu książki „Smart Mobs” Howarda Rheingolda w roku 2003. Chcieliśmy robić gry z wykorzystaniem lokalizacji i biegającej masy ludzi. W nazwie miało być coś mobilnego i coś z masą ludzi. Nazwy z „mob” i „mobile” były już albo zajęte albo nudne. Podczas pierwszego spotkania firmowego przy piwie (było nas wtedy czterech) eksperymentowaliśmy z nazwą „tribe” i one2tribe wydało nam się najfajniejsze.

2. Rok założenia. 2003. W tym roku obchodzimy dziesięciolecie. Czas szybko leci.

3. Gdzie Was znaleźć? Podwarszawskie Reguły lub, jak kto woli Michałowice. Wszystkim jednak mówimy, że to Warszawa, bo inaczej nikt nie chce nam dowozić jedzenia ;-) Od niedawna jesteśmy super podłączeni do Warszawy świeżo wybudowaną obwodnicą, więc komunikacja nie nastręcza nikomu większych problemów. W Internecie jesteśmy dostępni pod adresem www.one2tribe.pl, możecie nas też znaleźć na Facebooku.

4. Na jakie platformy robicie gry? Naszą platformą są „ludzkie mózgi”. Jesteśmy fanami psychologii i socjologii w grach.

Technicznie robiliśmy gry na różne platformy: Social/WWW, mobilne, PC/Mac a także kioski multimedialne, czy gry terenowe.

5. Gry już wydane. Pierwszą historycznie grą, którą zrobiliśmy był Super Ptak zrobiony dla Super Expressu, w którym można było latać gołębiem i „robić” na polityków. Zaczęliśmy więc od niezwykle trudnego rynku symulatorów lotniczych.

Potem był Xyber Mech, który działał na rynku w latach 2004-2008 i był (jak dotąd) największą w Polsce grą z lokalizacją (150 000 użytkowników). Zrobiliśmy go wspólnie z Polkomtel S.A. i Mobile Entertainment Europe. W grę grało się przez SMS i WWW.

Następną grą wykorzystującą SMS i WWW były Leposy, które pobiły rekord Xyber Mecha (300 000 grających) i były ewenementem w skali Europy (pod względem przychodów z SMS, ale także dlatego, że jedną z głównych postaci był Człowiek Dupa). Gra działała na rynku w latach 2007-2012.

Następną gra był The Witcher: Versus na bazie licencji pozyskanej od CD Projekt RED. Grę zamknęliśmy w 2012 roku (2008-2012), czego wielu graczy nie może nam darować. Zamierzamy jednak do niej wrócić, ale w świecie innym niż świat Wiedźmina.

Neuroshima Apocalypse - nasza ostatnia gra, to bazująca na marce Neuroshima produkcja w stylu „hardcore social”.

Oprócz tego opracowaliśmy kilkadziesiąt mniejszych produkcji oraz projektów dla klientów biznesowych (gamifikacja, serious games, edugames, projekty badawcze oparte o gry). W AppStore można znaleźć na przykład My Little Pony: Ślub w Canterlot, które na licencji Hasbro zostało przygotowane dla wydawnictwa Egmont.

6. Gry w produkcji. Mamy też plan (bardzo wstępny) na ciekawą grę w gatunku MOBA, a już pod koniec roku zaprezentujemy światu naszą najnowszą grę, która mamy nadzieję wszystkich zaskoczy tematyką i ogólnie pojętą wysoką grywalnością.

Oprócz tego fascynuje nas możliwość zmiany świata za pomocą gier i szukamy możliwości, jak to zrobić. Za kilka lat zobaczycie, czy nam się udało.

7. Liczba zatrudnionych. Obecnie jest to ponad 30 osób. Liczba ta, zależnie od projektu i samopoczucia Prezesa, czasowo się zwiększa. Cały czas natomiast poszukujemy programistów iOS/Android i HTML5. To jest właściwie ogłoszenie stałe i każdy może się z nami kontaktować pod adresem praca@one2tribe.pl

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Firma została założona przez osoby, które pracowały w Dziale Rozwoju dużej firmy konsultingowej (Infovide, obecnie Infovide-Matrix). Mieliśmy dość dużych i nudnych systemów, a z drugiej strony był początek XXI-ego wieku i wszystko szło w stronę społeczności i urządzeń mobilnych (innych niż dzisiaj, bo wyposażonych głównie w SMS i WAP). Paradoksem jest, że teraz wracamy na rynek korporacji „gamifikując” duże i nudne systemy. Psychologia gier wraca do biznesu. Krąg życia po prostu.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Taką, która zmieniłaby świat. Gry mają potencjał do tworzenia niesamowitego zaangażowania. Dlaczego nie użyć ich do czegoś, co zmieni czyjeś życie? Gra poprawiająca świat - to jest coś, co nas kręci.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Kawa. Najważniejszy posiłek dnia.

11. Największy autorytet świata gier. Maciek Miąsik. Trzymamy go u nas w piwnicy, więc wiemy jaki jest fajny.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Electro Body.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Budujemy oparte o gry rozwiązanie, które zmienia świat.

14. Czy wydra wygra? Wokół nas jest to, co potrzebujemy, aby wygrać.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.