Polscy twórcy gier od A do Z: Infunity

Polscy twórcy gier od A do Z: Infunity02.01.2014 12:00
marcindmjqtx

Infunity to młode studio, które swoją przygodę z tworzeniem gier zaczyna klasycznie, bo od... Ponga.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Kolega, z którym współpracuję, wymyślił taką nazwę dla projektu na zaliczenie, nad którym kiedyś pracował. Była to strona typu 9gag z nieskończonym scrollem (jak tego jeszcze nie mieli!). Połączył ze sobą słowa "infinite" i "fun". Tak powstało Infunity ;).

2. Rok założenia. Firma jeszcze nie istnieje, ale wspólne prace nad pierwszą grą zaczęły się koło maja 2013 roku.

3. Gdzie Was znaleźć? Póki co kręcimy się jeszcze od czasu do czasu po lubelskich uczelniach, ale zawsze będziemy osiągalni pod adresem http://infunity.pl.

4. Na jakie platformy robicie gry? Obecnie Android, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby te same gry pojawiły się na iOS. W przyszłości niewykluczone, że weźmiemy się za coś na PC.

5. Gry już wydane. Nie mamy jeszcze skończonych gier, aczkolwiek RoboRunner, którego prototyp powstał w 10h podczas konkursu, jest dostępny publicznie. Pomysłem było zmiksowanie hardcorowej platformówki (inspiracja: Super Meat Boy) z rywalizacją znaną z Trackmanii i upakowanie takiej mieszanki do telefonu (ale działa również na PC). Po konkursie postanowiliśmy rozwijać grę dalej, po czym opublikowaliśmy w obecnym stanie ze względu na drugi etap konkursu. Gra jeszcze w żadnym wypadku nie jest skończona. Obecnie prace nad nią zostaną chwilowo wstrzymane, aby dokończyć projekt, od którego zaczęliśmy naszą przygodę - a jest już na ukończeniu...

6. Gry w produkcji. WunderPong - gra, od której wszystko się zaczęło. Miał być najlepszy pong w Google Play, po kilku miesiącach okazało się, że wyszła gra rytmiczna. Miało być krótko i sprawnie, okazało się, że projekt rozciągnął się na kilka miesięcy. Zwłaszcza, że poznawaliśmy dopiero technologię, jak i sam gamedev. Aktualnie szukamy muzyki i robimy nowe plansze, ale dodajemy też kilka zmian w rozgrywce.

7. Liczba zatrudnionych. Pierwsza grę robimy w 2 osoby, drugą już w 4.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? W tworzeniu gier zawsze fascynowała mnie nieograniczona możliwość tworzenia. Chciałbym tworzyć światy, które chodzą mi po głowie. Jeśli inni będą się w nie zagrywać, a dodatkowo mógłbym z tego żyć, to dla mnie jest to najlepsza praca na świecie. Zawsze interesowałem się gamedevem, ale wydawał mi się nieosiągalny. Zmieniłem jednak zdanie w momencie kiedy zaczął się boom na gry indie.

Mniej więcej rok temu wziąłem udział w kursie HTML5 Game Development, na koniec którego udało mi się zrobić grę Samurai Revenge. Byłem bardzo nakręcony tym faktem, więc namówiłem Michała, żeby wspólnie spróbować zrobić coś na mobile. Padło na Ponga, jako idealny projekt do nauki. Miał być zwykły Pong, później kilka dodatkowych trybów, żeby zrobić z niego najlepszego darmowego Ponga na Androida, a po kilku miesiącach okazało się, że mamy grę rytmiczną ;). W międzyczasie pojawił się konkurs, podczas którego powstał RoboRunner, a aktualnie kończymy naszego „Ponga”. Wciąż raczkujemy, ale z każdym projektem staramy się podnosić poprzeczkę.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Marzy mi się survival z proceduralnie generowanym światem, w którym pierwsze skrzypce grałaby przyroda. Reszta zespołu już się bierze za "GTA z multiplayererm jak w prawdziwym życiu na voxelowym silniku" i "voxele+hexy+prawdziwe życie, czyli voxelowe simsy na hexach".

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Część lubi gotować wymyślne posiłki, spędzając kupę czasu w kuchni, a pozostali, gdyby mogli, piliby Soylent i zagryzali batonami.

11. Największy autorytet świata gier. Chodzą mi po głowie takie osoby John Carmack, Markus Persson, Colt McAnlis (za sposób w jaki przekazuje wiedzę), Edmund McMillen (za SMB) i Mario Zechner (LibGDX FTW!). Reszta zespołu optuje za Klocuchem.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Mnóstwo mojego czasu pochłonął Książę i Tchóż oraz Gorky 17. No i nie można pominąć serii Wiedźmin.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Kończy implementować prawdziwe życie do simsów na hexach we własnym biurze na orbicie okołoziemskiej. Po czym siadamy do kolejnych projektów, których rozgrywka nie przypomina niczego, w co graliście do tej pory.

14. Czy wydra wygra? We internecie żodyn niy wiy, ŻODYN!

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.