Polscy twórcy gier od A do Z: FGoodGames

Polscy twórcy gier od A do Z: FGoodGames25.12.2013 12:00
marcindmjqtx

Małe, niezależne studio. Zupełnym przypadkiem złożyło się, że ich kolej wypadła w Wigilię. Zabawny to przypadek, bo ich najnowsza gra to produkcja o Świętym Mikołaju.

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Została wymyślona :).

Pełna nazwa to "F...ery Good Games".  Miało być żartobliwie, a wyszło jak zwykle...

Mamy też cel - jest nim dogonienie nazwy. Gonimy od końca - na razie jesteśmy o krok od ostatniego wyrazu. Jak już go osiągniemy, to zabierzemy się za "Good". I tak dalej.

2. Rok założenia. 2010. Na początku stycznia. Dokładnie: pierwszego stycznia. Kupiliśmy wtedy domenę i od tego momentu istniejemy jako FGoodGames.

3. Gdzie Was znaleźć? Kozienice, woj. maz. No i oczywiście w sieci - http://www.FGoodGames.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? Na wszystkie :). W tym momencie najłatwiej jest publikować i zaistnieć na platformach mobilnych i na WWW, wiec na tym się skupiamy.

5. Gry już wydane. Drobiazgi dla dzieci: Memory For Kids, Domino, Animal Family, Kids Playground i ostatnio FGG Coloring Book 3D. Do tego parę tapetek. Był też Unzipper - generalnie porażka, nie wiem czemu ludzie w to grają :D. Ale jest plan, że po wypuszczeniu Mikołaja zabierzemy się konkretnie za Unzippera i zrobimy z niego grę. Może nawet dobrą.

Unzipper

No i Helpless Santa - gierka o pomaganiu Mikołajowi, którą już mordowaliśmy ze dwa lata. Mimo, że nie wygląda :D.

6. Gry w produkcji. Są.

7. Liczba zatrudnionych. Mariusz - brat - 3D, levele, animacje, udźwiękowienie, trailery, utrudnianie i takie tam. Marlena - żona - modelowanie 3D, malowanie 2D, całokształt graficzny, ułatwianie i takie tam. Artur - ja - programowanie i takie tam.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Gry są fajne. Można coś wymyślić, zrobić, a potem może się zdarzyć, że zagra w to nawet ktoś z innego miasta. Poza tym jesteśmy tak wszechstronnie uzdolnieni, że tylko gry są w stanie zaangażować nasze umiejętności i zmusić nas do uczenia się nowych rzeczy :P.

Zaczęło się na Atari od przeklepywania "gierek" z Kubusiem. Potem była przygodówka w AMOS-ie ("Pan Anatol i mamuty"), która w życiu nie zobaczyła światła dziennego - ale mapę i opis lokacji gdzieś jeszcze mam, więc nic straconego. Było nawet kilka działających lokacji bez grafiki :D.

Potem byly różne "szkice do zarysów" gierek w PyGame, krótki (acz burzliwy) romans z Blender Game Engine i w końcu wylądowaliśmy pod Unity. Z lekkimi ciągotkami w kierunku Cocosa i AndEngine.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Za pierwszy milion Helpess Santę - a za pozostałe 99... balanga :).

Tak poważniej, to nie ma takiego ryzyka - my jesteśmy indie-indie. Nie "indie", które tylko czeka żeby wbić się w gajer, zatrudnić 100 pracowników i wreszcie przestać pisać durne gierki, a zamiast tego zająć się marketingiem i zarządzaniem.

Jeżeli jakaś gra faktycznie zarobi pieniądze, to kasa pójdzie na "wszystko inne" - czyli na to, co nam przeszkadza spokojnie leżeć na słońcu trzymając ręce... Tfu, wróć - na wszystko, co nam przeszkadza w siedzeniu i robieniu gierek - jakieś jedzenie, rachunki i takie głupotki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... W jakim biurze? Obiadki domowe. W domu. A jak (sporadycznie) siedzimy razem to jakieś ciastka, kawa, paluszki, chipsy i piwo. Zamiast biura mamy dwa domy pełne wrzeszczących i nigdy-nie-śpiących dzieciaków.

11. Największy autorytet świata gier. Sid Meier. Al Lowe. Ron Gilbert. Matko, ale my starzy jesteśmy...

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. W zeszłym stuleciu Robbo. W tym: Wiedźmin, oczywiście.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Helpless Santa???

2016 - jedna córa w szkole, druga w przedszkolu, usypiają o 21 i jest massa czassa na pisanie gierek. Santa się trochę sprzedał, poszedł Unzipper. G-Bomb i Alchemik na ukończeniu albo właśnie trafiły na AppStore. Wymyślamy kolejne tytuły, które dadzą rację bytu drugiemu członowi nazwy.

14. Czy wydra wygra? Tylko kiedy pożoga zażegna kłopoty Kłapouchego.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.