Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster

Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Hamster26.08.2013 12:00
marcindmjqtx

Skoro już mówimy o ciekawych nazwach firm, to poznajcie Epickiego Chomika. Motyw zwierzęcy będzie się jeszcze przewijał w naszym cyklu. A czym zajmuje się to studio?

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Wiedzieliśmy, że zaczniemy od gry kierowanej do dzieci, więc chcieliśmy, by nazwa kojarzyła się z czymś miłym. Planowaliśmy jednak, że będziemy też wydawać tytuły skierowane wyłącznie do osób dorosłych. Z dojrzałym scenariuszem i akcją. Pojawił się pomysł na chomika, ale on sam nam nie wystarczał. Chcieliśmy by nazwa była zabawna, wyróżniająca się wśród innych. A czy jest coś bardziej wyróżniającego się z tłumu, niż chomik w pelerynie? Gdy któryś z nas rzucił nazwę "Epic Hamster", wszystkim od razu przypadła do gustu. Jednogłośnie. Po prostu wiedzieliśmy, że to jest to!

2. Rok założenia. 2012

3. Gdzie Was znaleźć? Zapraszamy do Poznania. Z oszczędności nie podam pełnego adresu ;)

W Internecie znajdziecie nas w kilku miejscach:

4. Na jakie platformy robicie gry? iOS

5. Gry już wydane. IdentiKid - http://www.epichamster.com/apps/IdentiKid/

6. Gry w produkcji. Epic Quiz - kończymy prace nad nową grą, w której gracze będą mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat gier, filmów i sportu. Premiera już niedługo...

Supervillains - dodatek do IdentiKid - już niedługo w IdentiKid będzie można schwytać najgroźniejszych złoczyńców świata! Kończymy prace nad dodatkiem.

Przygodówki - od samego początku wiedzieliśmy, że zrobimy przygodówki. Tym razem będą to produkcje wyłącznie dla graczy dojrzałych. Pierwsza z nich jest gotowa w około 30%. Czytelnicy Polygamii jako pierwsi na świecie mogą zobaczyć jak ta produkcja będzie wyglądać.

7. Liczba zatrudnionych. Trzon Epic Hamstera, to nas trzech. Dodatkowo współpracujemy z bardzo zdolnym rysownikiem, który potrafi w idealny sposób przenieść nasz pomysł na przygodówkę do ciekawej stylistyki. Aktualnie to wystarczająco dużo rąk do pracy, by tworzyć ciekawe i atrakcyjne wizualnie gry.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Każdy z nas gra i bardzo to lubi. Każdy posiada inny wachlarz umiejętności, a na dodatek znamy się od zawsze i dobrze rozumiemy. Któregoś wieczoru graliśmy w Gears of War cooperative, a w przerwach rozmawialiśmy o różnych pomysłach na gry. O tym co byłoby fajne, a co nam się nie podoba. Wtedy właśnie pojawiła się myśl, by zrobić IdentiKid - „pamięciówkę” dla dzieci. Sami nie byliśmy jeszcze pewni, czy uda się coś takiego stworzyć. To była dla nas kompletnie nowa materia. Na szczęście prace szły sprawnie, polubiliśmy to i po wydaniu gry stwierdziliśmy, że chcemy iść dalej.

W całym procesie najbardziej podoba nam się etap twórczy. Najpierw pomysł na samą grę - często pojawia się w zupełnie nieoczekiwanym momencie. Na przykład pod prysznicem, czy w trakcie spaceru. Później, jeśli pomysł spodoba się naszej trójce, następuje etap rozwijania gry, nazywany przez nas "etapem komplikowania". Staramy się wymyślić dodatkowe funkcjonalności i zadania, tak by użytkownik miał jak najwięcej frajdy. Te dwa etapy są tym, co sprawia, że tak lubimy tworzenie gier. To bardzo satysfakcjonujący proces. Szczególnie jeśli na koniec widać efekty i jest się z nich zadowolonym.

Mamy szczęście o tyle, że jesteśmy całkowicie niezależni i jeśli coś nam nie odpowiada, to po prostu możemy to zmienić.

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? Mateusz - połączenie „Battlefielda” z „American Army”. Strzelanka z wszystkim co dobre w BF plus realność z „American Army”. Granaty naprawdę zabijają, bronie poważnie ranią już przy pierwszym trafieniu, itp. Ewentualnie strategię turową a'la Cywilizacja, ale z możliwością przejścia do pierwszej osoby i wcielenia się w jednostki. Tak, żeby można obejrzeć świat, który się stworzyło. Porozmawiać z ludźmi żyjącymi w naszym państwie i powalczyć jako jeden z naszych żołnierzy.

Szymon - zrobiłbym najlepszą przygodówkę w historii. Z absolutnym nastawieniem na historię. Bez wodotrysków. Lwią część budżetu przeznaczyłbym na doświadczonych pisarzy i scenarzystów, którzy stworzyliby historię dla dojrzałego odbiorcy. I wiecie co? Zrobiłbym to bez Kickstartera ;)

Marcin - mając do dyspozycji sto milionów dolarów wróciłbym do klimatów "Planescape Torment". Tylko w nowej wersji umieściłbym JESZCZE więcej tekstu i gęstej jak smoła atmosfery. Tak gra ma w sobie coś, co sprawia, że dostaje gęsiej skórki.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Pizza.

11. Największy autorytet świata gier. Bardzo podoba się nam podejście do klientów, jakie reprezentuje CD Projekt. Zarówno w grach tworzonych przez RED'ów, jak i na GOG.com. To ludzie, którzy rozumieją, że gracze nie lubią być robieni w balona, a płacąc za produkt i wiążąc się z nim emocjonalnie, mają prawo wymagać czegoś więcej niż tylko możliwości zagrania w niego.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. W świecie mobilnym „Anomaly Warzone Earth” mocno zamieszało i to całkiem zasłużenie. Na platformach stacjonarnych ostatnio w oko wpadł nam „Call of Juarez: Gunslinger”, który w ciekawy sposób udowadnia, że w absolutnie każdym gatunku da się zawsze wymyślić coś nowego i ciekawego.

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? W 2016 już od roku będziemy zmieniać świat dzięki grom modyfikującym postrzeganie rzeczywistości. Zacznie się spokojnie, od pewnego artykułu na Polygamii. Później okaże się, że rosnąca popularność produkcji Epic Hamstera wynika z kodu udoskonalającego połączenia neuronowe gracza w czasie zabawy. Chomiki znikną ze sklepów zoologicznych i zostaną okrzyknięte świętymi zwierzętami. Smartfony i tablety będą sprzedawane z grubą na tysiąc stron encyklopedią historii gier poznańskiego studia. Na polskiej maturze będzie można zdawać przedmiot bicia rekordów w „IdentiKid”. W USA zostanie wprowadzona poprawka do konstytucji, mówiąca o prawie do szczęścia poprzez granie.

Sukcesywnie zmienimy światopogląd całego globu, kończąc wojny religijne i spory terytorialne. Epicki Chomik jako pierwszy byt cyfrowy w historii zostanie wybrany na prezydenta i pojawi się na fladze Zjednoczonego Królestwa Ziemskiego.

Nastanie nowy etap rozwoju ludzkości, pełen dobrobytu i radości. I to wszystko dzięki temu, że dzisiaj włączycie nasze gierki ;)

14. Czy wydra wygra? Spytaj Pana Yapę.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

PS Fanom polskich gier polecamy również fanpage Polskiego GameDevu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.