Podsumowanie akcji Goździk - przykład tego, co dobrego może zrobić branża gier wideo

Podsumowanie akcji Goździk - przykład tego, co dobrego może zrobić branża gier wideo10.07.2018 11:06
Joanna Pamięta - Borkowska

Brawo, Blizzard!

Można nie lubić Warcrafta, psioczyć na jego przestarzałą grafikę, na to, że znerfiono walkę, wprowadzono zmiany, które osobie po dłuższej przerwie (czasami mówię o tym: po odstawieniu) utrudniają odnalezienie się w grze. Można twierdzić, że Overwatch jest zbyt chaotyczny, by stać się pełnoprawną dyscypliną e-sportową, i płakać nad wysokim progiem wejścia Starcrafta 2. Mam sentyment do niektórych produkcji Blizzarda i drugie tyle mnie drażni.

Ale trzeba Blizzardowi przyznać jedno - ma wyczucie, umiejętnie kieruje akcjami marketingowymi zaś jego helpdesk nigdy mnie nie zawiódł. I ostatnia akcja, którą przeprowadził, wzbudziła po prostu szacunek.

Na oficjalnej stronie Overwatcha znalazło się podsumowanie akcji Goździk, która miała miejsce na początku maja. Wynika z niego, że w ciągu dwóch tygodni jej trwania udało się zebrać prawie 13 milionów dolarów, a dokładnie: 47 milionów złotych.

Dziękujemy! | Podsumowanie akcji charytatywnej Goździk | Overwatch

Jest to tyle, ile zebrała WOŚP w 2011 roku. Celem akcji Blizzarda była fundacja zajmująca się badaniami nad rakiem piersi, BCRF (Breast Cancer Research Foundation). Przez całe 25 lat działalności fundacja nie otrzymała jednorazowo takiego datku od pojedynczego darczyńcy.

Twarzą akcji została Łaska, jedna z bohaterek Overwatcha, zaś pieniądze zbierane były na kilka sposobów. W sklepie Blizzarda znajdowała się skórka dla Łaski w cenie 15 dolarów, poza tym można było też wesprzeć akcję za pomocą kupna koszulki o wartości 30 dolarów (z grafiką zaprojektowaną przez Vicki Sigh). W podsumowaniu kampanii Blizzard podkreślił, że połączył siły z czternastoma popularnymi streamerami Overwatcha - przychody z transmisji wyniosły łącznie 130 tysięcy dolarów.

Szefowa BCRF, Stephanie Kauffman powiedziała, że:

Wbrew podejrzeniom, Blizzard nie zarobił na sprzedaży skórki dla Łaski ani grosza.

Nie jest to pierwszy raz, gdy Blizzard angażuje się w akcję charytatywną. W 2017 roku, między wrześniem a grudniem gracze Warcrafta mogli przygarnąć purpurowo-błękitnego liska o imieniu Shadow, zaś cały dochód z jego sprzedaży (opłata adopcyjna wynosiła 10 dolarów) został przeznaczony dla Amerykańskiego oddziału Czerwonego Krzyża oraz Międzynarodową Federację Towarzystw Czerwonego Krzyża i Półksiężyca. Są to organizacje pomagające ofiarom klęsk żywiołowych w Stanach i na całym świecie.

Kolejna akcja miała miejsce w uniwersum Heartstone'a. W 2016 roku pojawiła się możliwość kupna bohatera - arcymaga Khadgara, ucznia Medivha. Dochód ze sprzedaży tej postaci (jego cena to około 5 dolarów) został przekazany na konto fundacji World Wide Fund for Nature.

Pod koniec zachęcam do obejrzenia grafik stworzonych przez graczy Overwatcha, zainspirowanych akcją:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.