Plotka: pożyczanie gier na Steam jest już w fazie testów?

Plotka: pożyczanie gier na Steam jest już w fazie testów?19.06.2013 11:36
marcindmjqtx

Tym razem nie jest to plotka, którą ktoś słyszał od kogoś, kto zna kogoś, kto zna Gabe'a Newella. Znaleziono odpowiedni kawałek kodu.

Użytkownik forum NeoGAF zapisał się jako tester wersji beta nowych aktualizacji do Steam (co zresztą może zrobić każdy, w ustawieniach klienta). Przy okazji przejrzał sobie plik steamui_english.txt (z katalogu SteamPublic) odpowiedzialny m.in. za język interfejsu użytkownika. I znalazł tam komunikaty mówiące o możliwości wypożyczania gier. Czym prędzej sprawdziłem sam - faktycznie:

Z kodu wynika, że dostaniemy osobną bibliotekę (lub dział w bibliotece), gdzie umieścimy gry, które z kimś dzielimy. Nie wiadomo, czy będzie dotyczyć to wszystkich gier - podejrzewam, że ostateczna decyzja o zezwoleniu na użyczanie może należeć do twórców. Usługa ma działać jak typowe pożyczanie - gdy gra ktoś inny, oryginalny właściciel nie może. Wtedy pojawia się komunikat:

Wiedz, że twoje gry są obecnie używane przez %pożyczający%. Zagranie teraz wyśle %pożyczający% komunikat, że musi przerwać grę. Oraz ten, który pojawia się osobie pożyczającej grę:

Ta udostępniona gra jest obecnie niedostępna. Spróbuj później lub kup tę grę dla siebie. Plotki o tym, że Valve umożliwi pożyczanie lub odsprzedaż gier krążyły już od dawna. To świetny pomysł, zważywszy na to, jak niewiele gier ma dema - na pewno lepszy, niż ściąganie "wersji testowej" z różnych pokątnych źródeł. Trzeba tylko upatrzyć sobie kolegę, który kupuje dużo gier zaraz po premierze, a gra w nie mało. Wcześniejszą a podobną inicjatywą były darmowe weekendy z niektórymi tytułami.

Zakładam, że Valve wymyśli też coś, by system nie był nadużywany. Łatwo wyobrazić sobie sytuację, gdy ktoś umówi się z kolegą, że jedna osoba gra w dzień, a druga w nocy. Czy zostanie wprowadzony limit czasowy grania w pożyczoną grę? A może Valve, jak to Valve nie będzie się specjalnie przejmować, bowiem liczba osób, które po pożyczeniu zdecydują się na zakup będzie dla nich satysfakcjonująca. Podejrzewam też, że nie da się korzystać z tej funkcji przełączając Steam w tryb offline - musi przecież nastąpić weryfikacja, kto gra i do kogo należy dana kopia.

Niemniej, jeśli te zapisy nie znikną z aktualizacji, to zapowiadają się ciekawe czasy dla graczy na PC.

Paweł Kamiński

[NeoGAF via Kotaku]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.