PlayStation 4 trafiło już do ponad 110 milionów graczy

PlayStation 4 trafiło już do ponad 110 milionów graczy13.05.2020 13:00
Bartosz Witoszka

Nikogo nie powinien też dziwić wzrost zainteresowania PS Plus, a Sony uspokaja przy okazji, bowiem “nie napotyka trudności w tworzeniu gier na PS5”.

7-letnie już PlayStation 4 czuje na karku oddech zbliżającej się “piątki”, ale jeszcze przez chwilę dajmy mu odrobinę uwagi. W końcu to konsola, która wygrała 8. generację, zdobywając serca fanów kolejnymi tytułami na wyłączność i… No i w zasadzie tylko tym, ale okazało się, że w zupełności to wystarcza, żeby trafić do ponad 110 milionów graczy na całym świecie.

Na pewno duży wpływ na to będzie miała cena startowa nowej konsoli Sony, a jak twierdzi Michael Pachter, Microsoft będzie wszelkimi możliwymi środkami starał się, by Xbox Series X był tym tańszym wyborem (i to znacznie, bo mowa o różnicy sięgającej nawet 100 dolarów). Oczywiście, są to tylko spekulacje analityków, ale jeśli faktycznie tak się stanie, gracze przywiązani do konsol “Niebieskich” poczekają z przesiadką na nowszy model do czasu aż cena będzie na satysfakcjonującym dla nich poziomie (o ile oczywiście ta startowa okaże się nazbyt wysoka).

Tak dobry wynik sprzedażowy PlayStation 4, a także popularyzacja szybkich łączy i co za tym idzie dystrybucji cyfrowej, przełożyły się na wzrost zainteresowania PS Plusem, z którego korzysta już 41,5 miliona użytkowników. Łączna sprzedaż gier na tę platformę w ciągu mijającego roku fiskalnego osiągnęła 1,2 miliarda kopii, z czego 51% pochodziło z dystrybucji cyfrowej. Przyznam szczerze, że spodziewałem się większego udziału “cyfrówek”, ale mimo ciągłego rozwoju abonamentów i usług subskrypcyjnych, gracze (przynajmniej ci korzystający z PS4) ciągle lubią pudełka.

A, no i bym zapomniał o “newsie, który skończy wszystkie inne newsy” – mimo koronawirusa i wszystkich ograniczeń, jakie się z tym wiążą, Sony nie napotkało na większe trudności w przygotowywaniu gier na PlayStation 5: Czyli możemy być spokojni o debiut PS5, ale jeszcze w tym roku czeka nas kilka poważnych premier na “czwórkę” – mowa o zbliżającym się The Last of Us 2 (19 czerwca) i Ghost of Tsushima (tu z kolei 17 lipca).

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.