PlayerUnknown ich nienawidzi! Jednym prostym trikiem przekroczyli 20 milionów graczy!

PlayerUnknown ich nienawidzi! Jednym prostym trikiem przekroczyli 20 milionów graczy!07.11.2017 15:22
Bartosz Stodolny

No dobra, Fortnite zrobiło to dwoma prostymi trikami.

Wybaczcie clickbaitowy tytuł, ale strasznie pasował mi do tematyki i stylu, w jakim Epic Games chwali się popularnością Fortnite. Żeby było jasne, jakieś tam powody do radości są, bo gra osiągnęła już zawrotną liczbę 20 milionów graczy, zatem udało się niemal potroić wynik z października.

Wynik niesamowity tym bardziej, że powstawanie Fortnite było swoistą drogą przez mękę, włącznie ze zmianą modelu biznesowego na free-to-play (i późniejszym powrotem do pay-to-play). Ostatecznie wyszło całkiem nieźle, ale nie ma się co oszukiwać, że to dodanie darmowego trybu battle royale przyciągnęło najwięcej graczy.

I choć, mimo obaw twórców PUBG-a, Epic nigdzie nie mówi, że chce otwarcie konkurować z grą Brendana Greene’a, to da się w tym wszystkim wyczuć przynajmniej delikatną rywalizację. Wszak jeszcze niedawno głównym tematem było, w ilu milionach egzemplarzy PUBG się sprzedał albo jak to pobił kolejny rekord Steama pod względem grających jednocześnie.

Tylko trzeba mieć na uwadze dwie kwestie. Pierwsza to wspomniana już „darmowość” Fortnite: Battle Royale, podczas gdy PlayerUnknown’s Battlegrounds kosztuje 30 dolców. Druga sprawa to fakt, że gra Epic Games dostępna jest nie tylko na PC, ale też na obu konsolach, co znacząco zwiększa liczbę odbiorców.

A jak radzi sobie PUBG? Ostatnie oficjalne dane pochodzą z początku września, kiedy Greene chwalił się 10 milionami sprzedanych kopii. Z kolei pod koniec września na Bloombergu ukazał się wywiad, w którym mowa o 13 milionach, jednak brak ich potwierdzenia. Natomiast nieoceniony w takich sytuacjach, ale też nie do końca precyzyjny, SteamSpy mówi o niemal 20 milionach posiadaczy PUBG-a.

Niezależnie od tego, przed PlayerUnknown’s Battlegrounds przyszłość raczej świetlana. Już 12 grudnia gra trafi do programu Game Preview, czyli microsoftowej wersji wczesnego dostępu na Xboksie One, a do końca tego roku pecetowcy mają dostać ukończoną wersję. I dopiero wtedy zacznie się prawdziwy pojedynek na najbardziej popularne battle royale.

Bartosz Stodolny

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.