Peter Moore to współczesny Leonardo da Vinci

Peter Moore to współczesny Leonardo da Vinci03.10.2012 15:36
marcindmjqtx

W świecie gier wideo znają go wszyscy. Czy to za sprawą błyskotliwej kariery, czy tatuażu z logo GTA IV. Co ciekawe, Moore jest równie mocno (albo i mocniej) rozpoznawalny dzięki dokonaniom w zupełnie innej branży. Jedno z jego osiągnięć zawodowych zna jakieś 90% populacji Ziemi.

W naszej branży osiągnął sporo. Stał na czele amerykańskiej dywizji Segi i to on wydał karę śmierci dla Dreamcasta. Później przenióśł się do Microsoftu i szybko został twarzą Xboksa 360. Skakał po scenach, robił malunki na ciele, a przy okazji całkiem nieźle zarządzał konsolowym biznesem Microsoftu. Następny, póki co ostatni, etap kariery Moore'a to ciepła posadka w EA. Najpierw jako szef EA Sports, obecnie Chief Operating Officer całego Electronic Arts.

Nieźle.

Ale to pikuś w porównaniu z tym, czego dokonał pracując dla Adidasa. Kojarzycie logo niemieckiej firmy przypominające piramidkę z trzech pasków? Zaprojektował je nie kto inny, jak pan Peter. Od 1997 roku znak ten zdobi większość odzieży sportowej produkowanej przez koncern Adolfa Dasslera.

Transfer z Segi do Microsoftu to nie jedyne przejście do konkurencyjnego obozu w karierze Moore'a. Przed Adidasem pracował w Nike. Osiągnięcia?

Moore zaprojektował buty do koszykówki nazwane Air Jordan. Nike borykało się w latach 80. z problemami. Na parkietach NBA dominowały Adidas oraz Converse. W akcie desperacji firma podpisała umowę z młodym, dobrze zapowiadającym się zawodnikiem - Michaelem Jordanem. Kontrakt dobiegał powoli końca, gdy Moore dostał zadanie stworzenia pary sygnowanej jego nazwiskiem.

Końcowy efekt przykuwał uwagę kolorystyką nawiązującą do barw Chicago Bulls, drużyny MJ. Kolory te były kluczem do sukcesu. Przepisy nakazywały wówczas grę w białych butach. Nagminne łamanie tego nakazu przez Jordana przyniosło rozgłos, a ludzie rzucili się do sklepów po swoją parę.

Buty szybko okazały się hitem i kulturowym fenomenem, a Air Jordan została jedną z najbardziej popularnych serii obuwia na świecie - doczekała się 27 wydawanych rokrocznie modeli.

Niezłe CV, prawda?

Piotr Bajda

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.