Pacz, jak Pieseły słabo się sprzedają

Pacz, jak Pieseły słabo się sprzedają22.11.2016 13:50
Adam Piechota

No patrzę. I trochę żałuję. [AKTUALIZACJA: Ubisoft też patrzy]

Aktualizacja: Ubisoft poprzez GameSpot wypowiedział się w tej sprawie. Przyznają rację, ale...

Oryginalny wpis: Okej, kilka razy zdarzyło mi się już napisać, że Watch Dogs 2, mimo całego ryzyka, jaki towarzyszył kierunkowi obranemu przez Ubisoft (a który ponoć ma być zwiastunem przyszłych produkcji), wyszło na naprawdę fajną produkcję. Zwłaszcza na tle takiej trzeciej Mafii, która pojawiła się, zgarnęła swój hajs i... przepadła. W sensie - zaskakująco szybko przestała się liczyć. Może dlatego, że tak wielu już zdążyła zawieść? "Pieseły" z kolei nawet po tygodniu intensywnej (ale serio intensywnej) zabawy nadal ukrywają w sobie jakieś rzeczy, których nie chciałbym ominąć, więc wracam do zabawy codziennie. A nawet niebezpiecznie zaczynam się zbliżać do platynowego trofeum.

Więc w czym rzecz? Ano w tym, że najwyraźniej niewielu graczy się ze mną zgadza. Watch Dogs 2 sprzedaje się bardzo słabo, zwłaszcza jeśli pamiętamy, że zwiastuny gry przewijają się wszędzie, bo na kampanię reklamową nikt nie szczędził kasy. Przynajmniej u nas, w Europie, na tym najważniejszym rynku, czyli w Wielkiej Brytanii. Nie poznamy raczej oficjalnych liczb, firma Chart-Track rzadko publikuje szczegółowe wyniki, lecz wiemy, że pozycja uplasowała się na drugim miejscu podczas premierowego tygodnia i uzyskała niewiele słabszy wynik od słupkowego zwycięzcy - Call of Duty: Infinite Warfare. Sugerując się przeciekiem dotyczącym sprzedaży tasiemca Activision z zeszłego tygodnia, Eurogamer wnioskuje, że Watch Dogs 2 sprzedało odrobinę poniżej osiemdziesięciu tysięcy egzemplarzy.

Watch Dogs 2 - Gameplay TV Spot

Drugie miejsce na dużym rynku to nie jest wynik zły, wiadomo. Lecz jeżeli wspomnieć, że oryginalne Watch Dogs w analogicznym okresie popchnął trzysta osiemdziesiąt tysięcy Aidenków, różnica trzystu tysięcy wygląda dość dramatycznie. Ubisoft przewidywał, iż sprzedaż "dwójki" będzie niższa, bo nosi odrobinę splamione, kojarzące się ze szwindlem imię. Aczkolwiek od pierwszej oficjalnej zapowiedzi aż do dzisiaj konsekwentnie próbowało publiczności pokazać, że z afery towarzyszącej "jedynce" wyciągnęło sporo konkretnych wniosków. Czy będzie to tytuł, którego popularność podskoczy z czasem? Wątpię, by ziomalski wypad w San Francisco doczekał się tylu rozszerzeń, co The Division. Wątpię zatem, by francuski gigant miał w hakerce Marcusa kolejny tegoroczny hit.

Tak wyglądała cena grzechów przeszłości? Szkoda, bo jeżeli już serwery staną na nogach, a do Watch Dogs 2 wróci zabawa online, chętnych graczy nie będzie tak wielu (ale wiadomo, najpierw trzeba zająć się tą obleśną erotyką). Szkoda tym bardziej, iż tutejsza piaskownica do bezpłciowych bynajmniej nie należy i zajrzeć do niej naprawdę warto. Koniec końców recenzje czyta chyba jeszcze mniej osób, niż od czasu do czasu zauważamy w rozmowach ze znajomymi. Nie wiedziałem, że już nawet 83/100 na Metacriticu oznacza "crap, trzymać się z daleka". Jestem zdania, że Watch Dogs jako marka już zebrało te klapsy, na które sobie zasłużyło kilka lat temu. Ale nie zapomnijcie - jeśli akurat nie macie w co przyciąć, warto o niej pamiętać.

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.