Odpowiadamy na Wasze pytania o Bodycount i relacjonujemy nasze wrażenia

Odpowiadamy na Wasze pytania o Bodycount i relacjonujemy nasze wrażenia08.08.2011 13:20
marcindmjqtx

Tak: jak wspominaliśmy już na łamach Polygamii, dostaliśmy wersję testową Bodycount. Wreszcie możemy opublikować nasze wrażenia na jej temat. Czy są pozytywne?

Szczerze? Średnio.

Ale po kolei. Codemasters nie zezwoliło na nagrywanie samej rozgrywki z wersji testowej, tak więc, choć byśmy chcieli, nie możemy jej Wam niestety pokazać. Przygotowaliśmy za to krótki filmik z naszymi wrażeniami z grania:

krótko: Czy gra daje rade?? Moim zdaniem: zupełnie nie. Konrad jest bardziej pobłażliwy w stosunku do niej, alem, jak dla mnie, przy takim zalewie murowanych hitów tej jesieni, kupowanie Bodycount jest totalnie bez sensu. Przynajmniej wnioskując po tym, co widziałem.

Na jakim poziomie jest grafika? Nie jest jakaś oszałamiająca, ale lekko komiksową stylizacją udanie to maskuje. Bodycount wygląda więc całkiem nieźle. Jest też bardzo - jak na strzelankę - hm, kolorowa.

Jak wygląda w grze strzelanie, mamy uczucie ciężkości jak w blacku/killzonie 2 i 3, czy raczej strzela się jak w COD'ach ? Uczucia ciężkości niestety zupełnie nie ma, bronie sprawiają wrażenie plastikowych. Zupełnie nie czuć ich mocy, samo strzelanie też sprawia średnią frajdę. Nie jest najlepiej.

Jak tam destrukcja otoczenia? Czuć moc dzierżonej broni? Moc broni: patrz wyżej. Destrukcja otoczenia jest, owszem. Momentami działa słabo: czasem zdarza się, że część rozwalonej ściany po prostu wisi w powietrzu. Być może w wersji pełnej zostanie to poprawione. Problemem jest też czas: zniszczenie jednej ściany zabiera kilkanaście sekund strzelania z karabinu. Trochę marnie to pomyślane, jeśli dzięki temu gracze mieliby tworzyć własne ścieżki na mapach.

Hit czy shit ? Coś pomiędzy, a być może to drugie. Na pierwszą możliwość nie postawiłbym żadnych pieniędzy.

Co to jest "Bodycount" dlaczego o nim nie słyszałem ? Gra Stuarta Blacka, twórcy Black, który teraz pracuje w City Interactive nad tajemniczą strzelanką osadzoną w czasach drugiej wojny światowej. A nie słyszałeś o niej prawdopodobnie dlatego, że a) jest wiele ciekawszych gier, b) samo Codemasters jakoś specjalnie nie reklamuje tej produkcji. Czyżby się wstydziło?...

Czy to jest zamknięta historia? Nie mam pojęcia niestety, miałem okazję rozegrać trzy etapy wyrwane z różnych miejsc kampanii. O fabule nie potrafię specjalnie wiele powiedzieć, ale nie wygląda na coś, co miałoby jakieś większe znaczenie. Widziałem jedną scenką przerywnikową i była tragicznie źle zrealizowana...

Która gra ma płynniejszą animację, stabilniejszy framerate: Bodycount czy Resistance 3? Na tę chwilę zdecydowanie Resistance 3. Bodycount trochę momentami szarpał (graliśmy na Xboksie 360), ale może to być wina wersji testowej, więc nie polecam wyciągania pochopnych wniosków.

Czy w grze wzięły udział pojazdy i wehikuły latające? W tych trzech misjach, które rozegrałem, żadnego nie było. Nie widziałem ich też na materiałach promocyjnych, więc sądzę, że ich w ogóle nie będzie.

Czy Black może żałować, że przeszedł do City Interactive? Raczej nie. Bodycount zapowiada się na klapę.

Czy warto kupić? Tu należy poczekać do recenzji, ale - jak wynika chyba już z odpowiedzi na wcześniejsze pytania - z moich wrażeń po tych trzech misjach wychodzi, że raczej, zdecydowanie, absolutnie i zupełnie NIE.

Czy jest konkretny roz%^rw? Niestety: nie. Rozgrywka jest raczej ślamazarna i pozbawiona "tego czegoś", co kazałoby do niej wracać.

Jak z poziomem brutalności? Kończyny odpadają czy nie? protagonista jest niemy, czy gadatliwy? Jak dokładnie działa tryb kooperacyjny? Po kolei. Brutalność: ot, przeciwnicy umierają. Krwi specjalnie nie ma, o urwanych kończynach też nie ma nawet co myśleć. Główny bohater natomiast jest zupełnie niemy. Trybu kooperacyjnego niestety nie mieliśmy okazji przetestować.

czy bodycount jest dla poczatkujączych graczy czy pro ? fajnie cię gra czy nie ? jest multi ? Pod względem początkujący/pro, to Bodycount jest raczej grą dla każdego. Nie jest ani specjalnie łatwy, ani specjalnie wymagający. Gra się średnio, zupełnie bez emocji. Multi jakieś jest, ale nie mieliśmy okazji go przetestować.

jak prezentuje się ścieżka dźwiękowa? No cośtam gra w tle, specjalnie nie zwróciłem uwagi, więc nie jest to nic wyjątkowego...

jak klimat? Sztampowa strzelanka z generycznymi przeciwnikami. Nic specjalnego.

Jaki jest charakter gry (bliżej mu do COD ? ) ? czy można poprzez destrukcje otoczenia tworzyć własne ścieżki, czy może jest narzucona odgórna droga przez misję ? To standardowa strzelanka, trochę bliżej jej jednak do bardziej staroszkolnych gier niż do Call of Duty. Na pewno jest sto razy mniej dynamiczna. A poprzez destrukcję faktycznie można otworzyć własne ścieżki, mapy są dosyć otwarte. Niespecjalnie mi się to przydało w misjach, które miałem okazję rozegrać, ale może w pełnej wersji gry zostanie to jakoś sensownie wykorzystane.

Jak widzicie, wrażenia z Bodycount są mocno mieszane. Jeśli rozważaliście przedpremierowy zakup tej gry, to radziłbym zdecydowanie poczekać do recenzji. Ot, żeby się nie zawieść i nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Nie mówię, że to będzie totalna porażka, ale jestem na 95% pewny, że hitu to z tego nie będzie...

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.