Nowości ze świata gier

Nowości ze świata gier31.01.2004 14:00
marcindmjqtx

G:KOREKTAwkladkikomputer Zosia Nowości ze świata gier

Ponad 393 mln dolarów...

...zarobił w ostatnim kwartale 2003 r. na grach komputerowych koncern Electronic Arts, największy producent gier na świecie. Najlepiej sprzedającym się tytułem było „Need for Speed Underground” - jedna z 11 gier, które sprzedano na świecie w ponad milionie (legalnych) egzemplarzy. Przychód ze sprzedaży gier wyniósł w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku blisko 1,5 mld dol., co pozwala porównywać EA z wielkimi studiami filmowymi. Krytycy narzekają, że EA zarabia wyłącznie na produkowaniu sequeli starych przebojów, a nie na nowych, oryginalnych pomysłach. W tym roku ukazały się m.in. kolejne wersje „NFL”, „FIFA” i „SimCity”, a na 2004 r. zapowiedziano premierę „The Sims 2".

Nadchodzi era konsoli?

Rynek gier wideo rozwija się dzięki konsolom - wynika z dorocznego raportu firmy badania rynku NPD Group podsumowującego stan tej gałęzi przemysłu rozrywkowego. Co prawda sprzedaż konsolowych gier (i sprzętu) spadła w zeszłym roku o 2,7 proc. - z 10,3 mld dol. do 10 mld, ale rynek gier pecetowych skurczył się o rekordowe 14 proc. (z 1,4 mld do 1,2 mld). Wzrasta szybko sprzedaż przenośnych urządzeń do gier i przeznaczonego dla nich oprogramowania (odpowiednio o 15 i 19 proc.). Komentatorzy dzielą się w swoich opiniach: jedni sądzą, że spadek sprzedaży gier na PC to zjawisko przejściowe, inni zaś sądzą, że wkrótce już na PC będzie się produkować tylko niektóre typy gier (np. wyrafinowane strategiczne gry wojenne). Czy jesteśmy świadkami zmierzchu PC jako maszyny do gier?

Senator Lieberman i Grand Theft Auto

„To przerażające” - w ten sposób określił grę „Grand Theft Auto 3” amerykański senator Joseph Lieberman, jeden z potencjalnych kandydatów na urząd prezydenta Stanów Zjednoczonych. Lieberman należy do najbardziej wpływowych amerykańskich polityków i jest inicjatorem „krucjaty” przeciwko przedstawianiu seksu i przemocy w filmach oraz grach komputerowych. W czasie spotkania z wyborcami senator opisał akcję gry, w której gracz może m.in. pobić bezbronnego przechodnia, zabrać mu pieniądze, a potem jeszcze przejechać go skradzionym samochodem. „Rockstar [producent gry - red.] powinien być bardziej odpowiedzialny” - oświadczył Lieberman. „Grand Theft Auto 3” było jednym z największych przebojów wśród gier komputerowych w ostatnich latach - sprzedano ponad 10 mln legalnych kopii gry.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.