Ninja zarobił na przejściu na Mixera od 20 do 30 milionów dolarów

Ninja zarobił na przejściu na Mixera od 20 do 30 milionów dolarów29.01.2020 18:00
Bartosz Witoszka

Kolejna zagadka Wszechświata rozwiązana.

Na początku sierpnia zeszłego roku Łukasz pisał dla Was o zmianie barw Nindży, jednego z najpopularniejszych i najlepiej zarabiających growych streamerów na świecie. “Influencer” w dość spektakularny zostawił Twitcha na rzecz Mixera, platformy streamingowej Microsoftu. Spekulowano wtedy ile dokładnie kosztowało to Giganta z Redmond (mówiono nawet o 50 milionach dolarów), jednak nikt nie posługiwał się wówczas sprawdzonymi informacjami.

Leaving Twitch - The Next Chapter

Artykuł na łamach CNN Business rozwiewa w tej kwestii wątpliwości – Microsoft mógł wyłożyć od 20 do nawet 30 milionów dolarów. Serwis powołuje się na Justina Wardena (szefa agencji Ader), który miał mieć ponoć bezpośredni wgląd w umowę zawartą pomiędzy streamerem a włodarzami platformy. Warden dodaje również, że przejście na Mixera może opłacić się również innym twórcom – w artykule mowa nawet o 10 milionach dolarów dla streamerów Twitcha, którzy zgromadzili przynajmniej 10 tysięcy lub więcej unikalnych widzów. Osoby z mniejszymi kanałami mogą starać wynegocjować się kontrakt o wartości jednego miliona dolarów.

Jak z kolei przekłada się to na realną oglądalność? Okazuje się, że nie tak jak zakładał to Gigant z Redmond, bowiem według raportu przygotowanego przez Streamlabs, w trzecim kwartale 2019 roku widzowie spędzili 29,6 miliona godzin, co jest 10-procentowym spadkiem w stosunku do kwartału drugiego, kiedy Ninja stremował jeszcze na Twitchu. Całkowita liczba godzin transmitowanych na platformie wzrosła za to do 32,6 milionów, co chyba nikogo nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę tak intratne kontrakty.

Cóż, wygląda na to, że nie tylko Epic Games szasta pieniędzmi, by w jakiś sposób konkurować z monopolistami na swoim poletku. Przyszłość pokaże, czy taka taktyka pozwala na realizację długoterminowych celów, czy może okaże się tylko chwilowym zastrzykiem popularności.

Bartek Witoszka

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.