Nie zapominajmy o Super Mario Run

Nie zapominajmy o Super Mario Run08.12.2016 10:01
Maciej Kowalik

Premiera już za tydzień i wygląda na to, że raczej nie będzie to "kolejny endless runner".

Final Fantasy XV wyszło. The Last Guardian też - mogłoby wydawać się, że nic tylko siadać już do podsumowań roku. Ale warto poczekać jeszcze tydzień. 15 grudnia Super Mario Run zadebiutuje na iSprzętach, na dobre rozpoczynając nowy rozdział w historii Nintendo. Tego samego Nintendo, które aż do tej pory wzbraniało się przed pomysłem wydania swojej gry na nieswojej platformie. Jeszcze w 2013 roku Satoru Iwata twierdził, że taka postawa może wydawać się pozbawiona sensu, ale w perspektywie 20 lat może być kluczowa dla powodzenia firmy. Czas to zweryfikuje.

SUPER MARIO RUN Gameplay

Ale wrażenia zagranicznych dziennikarzy z przedpremierowego pokazu Super Mario Run są pozytywne. Danielle Riendeau z serwisu Waypoint (dawniej Vice Gaming) rozwiewa obawy, co do jakości zabawy. Owszem - Mario ciągle biegnie przed siebie, a gracz decyduje tylko kiedy i jak wysoko wąsaty hydraulik ma podskoczyć, ale dzięki świetnym projektom plansz więcej tu z platformówki niż z endless runnera. Bardzo mnie to cieszy, choć sam zagram dopiero, gdy gra trafi na urządzenia z Androidem, a ta wersja nie ma jeszcze daty premiery.

Plansze zalicza się raczej łatwo, ale wyczyszczenie ich z wszystkich monet i zaliczenie wszystkich wyzwań, to już inna para kaloszy. Podobnie o grze wypowiada się Andrew Webster z The Verge. Ograniczone do jednego guzika sterowanie nie jest przeszkodą dla wciągającej rozgrywki Shigeru Miyamoto w rozmowie dodaje zresztą, że Nintendo myślało o takiej grze już za czasów Wii. Nie chodziło tu więc konkretnie o dostosowanie rozgrywki do ograniczeń smartfonów, a po prostu o stworzenie czegoś, co przyciągnęłoby do Mario nowych graczy. Takich, dla których inne platformówki z Marianem mogą być już zbyt skomplikowane.

Super Mario Run nie będzie grą free-to-play. Ściągniemy ją i pobawimy się na pierwszych etapach za darmo, ale odblokowanie całości będzie kosztować równowartość 10 dolarów. Nie będzie żadnych miktrotransakcji. Czyli Nintendo idzie w tym przypadku inną drogą, niż Pokemon Go. Reggie Fils-Aime tłumaczy dlaczego:

Dodaje jednak, że w przypadku kolejnych gier Nintendo na smartfonach model biznesowy może się zmieniać. Również inni dziennikarze zwracają uwagę, że Super Mario Run zaskakuje głębią rozgrywki i projektami plansz. Wydaje się więc, że jest na co czekać. Może nie jest to kolejna wielka premiera, poprzedzona spektakularną akcją marketingową, ale Pokemon Go dało nam przedsmak, co może się dziać, gdy znana marka trafi na sprzęt, który każdy ma w kieszeni. A Mario to Mario - kto o nim nie słyszał? Kto go nie lubi? Ciekawi mnie czy koniec roku nie będzie aby czasem wpisów o biciu przez niego kolejnych rekordów.

Maciej Kowalik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.