Nie tylko wojna się nie zmienia. Serwery The Division nie wytrzymały obciążenia na start

Nie tylko wojna się nie zmienia. Serwery The Division nie wytrzymały obciążenia na start08.03.2016 11:33
Bartosz Stodolny

Tyle obietnic, zapowiedzi, że wszystko będzie dobrze, wielka otwarta beta, a wyszło jak zawsze - przez pierwszych kilka godzin od uruchomienia serwerów nie dało się grać w The Division.

Dziś w nocy wystartowały serwery The Division i w zależności od regionu część graczy mogła cieszyć się od dawna zapowiadaną grą od Ubisoftu. Wszystko działało bez zarzutu, a miliony osób chłonęło klimat zdziesiątkowanego przez zarazę Manhattanu…

Tak mógłby wyglądać wstęp do tej notki, gdybyśmy żyli w alternatywnej rzeczywistości. Takiej, w której wydawcy poważnie podchodzą do premier swoich wymagających stałego połączenia z Internetem gier. Jesteśmy jednak tutaj, na planecie Ziemia w Roku Pańskim 2016 i nadal borykamy się z tymi samymi problemami, co przez ostatnich kilka lat. Niestety, mimo najszczerszych chęci, Ubisoftowi nie udało się sprawnie przeprowadzić startu swojej gry i wiele osób po jej uruchomieniu widziało taki oto komunikat, oznaczający błąd serwera:

Powyższe i tak dotyczy szczęśliwców, którym w ogóle udało się uruchomić The Division, bo wielu nie mogło nawet zalogować się do Uplaya, a po jakimś czasie pojawiły się donosy, że jeśli już komuś się udało, gra nie zapisywała wszystkich postępów. Wszystko jest o tyle istotne, że gra wymaga stałego połączenia z Internetem także do gry w pojedynkę. W sieci oczywiście zawrzało, na NeoGAF-ie ludzie zgłaszali problemy na wszystkich platformach, Reddit skupił się na wersji PC, ale i tak najlepsza była sesja Q&A, którą Sony zorganizowało z Ubisoftem, podczas której gracze dali upust swojej złości na Twitterze.

Całość dziwi nie tylko dlatego, że Ubisoft zapowiadał poważne podejście do tematu. Na długo przed premierą trwały zamknięte testy, a w otwartą betę zagrało ponad sześć milionów ludzi, zatem śmiało można powiedzieć, że serwery przeszły swoje „stress testy”. Tymczasem wyszło jak zawsze, czyli fatalnie.

Przy tej okazji ciężko nie wspomnieć o innych tego typu wtopach. Niedawno mieliśmy problemy ze Street Fighter V, gdzie również nie dało się zagrać z innymi, a w związku z faktem, że gra praktycznie pozbawiona jest zawartości dla pojedynczego gracza, dość skutecznie uniemożliwiało to cieszenie się tytułem. Podobne problemy, choć na mniejszą skalę, miał w dniu premiery Star Wars: Battlefront, co przy tytule nastawionym tylko na multi jest zwyczajnie słabe. Nie jest jednak tak, że wpadki zdarzają się tylko „tym złym”. Pamiętacie premierę Diablo III i sławny błąd 37?

Ubisoft poinformował na forum, że uporał się z problemami, ale niektórzy nadal narzekają, że nie mogą się zalogować. Z drugiej strony, może to element sprytnie przeprowadzonej akcji marketingowej, albo chęć zwiększenia immersji. W końcu The Division traktuje o poważnym kryzysie, a jak słusznie zauważył jeden z użytkowników Reddita – nic wtedy nie działa :)

My nadal czekamy na kuriera i jak tylko dojedzie poinformujemy, czy da się już grać bez problemów. Tymczasem dajcie znać w komentarzach, jak wygląda to u was.

[Źródło: Kotaku]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.