Nie graliście jeszcze w The Division? To jesteście w mniejszości

Nie graliście jeszcze w The Division? To jesteście w mniejszości23.09.2016 14:16
Adam Piechota

Ubisoft chwali się, że to najchętniej kupowany tytuł tego roku.

Pisząc o The Division nie sposób było nie zajrzeć do Maćkowej recenzji z marca. O nowym IP znienawidzonego przez wielu giganta pisał wtedy:

Tom Clancy’s The Division - Zwiastun Premierowy

"Rekordy"? A tam. Dopiero teraz The Division świętuje swoje marketingowe osiągnięcie. Zabawne, że w tej jednej nazwie znajdziemy i złowrogą korporację, gotową do wyssania ostatniej kropki krwi z każdej marki posiadającej jakikolwiek potencjał, i lubiącą ryzyko firmę, która nie waha się opłacić dwóch nowych IP w ciągu jednego roku (w bieżącym, oprócz Division, jeszcze Steep), i przykład godnego pozazdroszczenia sukcesu, bogactwa osiągniętego w trakcie jednej dekady przemyślanej polityki, i jednego z nielicznych konkurentów dla EA oraz Activision. A skoro o tych ostatnich - wygląda na to, że Ubisoft ma nareszcie swoją wersję Battlefielda czy Call of Duty.

Bo we wczorajszym ogłoszeniu, które powołuje się na dane NPD i Gfk (a zatem godne zaufania), Ubisoft chwali się, że na terenie Francji, Niemiec, Anglii, Beneluksu, Hiszpanii, Włoch, Austrii, Szwajcarii, Australii i Ameryki Północnej - a zatem na najważniejszych rynkach zachodniego świata - The Division pozostaje najlepiej sprzedającym się tytułem 2016 roku. Rainbow Six i pierwotny Far Cry również nie mają się czego wstydzić, niemniej Dywizja będzie najprawdopodobniej nowym oczkiem w głowie francuskiego molocha.

Komentarze w Internecie są całkiem zgodne, że to nagłe przechwalanie się wynikami The Division może mieć związek z rozpoczynającym się właśnie jesiennym sezonem. W którym na rynek trafią największe multiplatformowe hiciory całego kalendarza, czyli oczywiste Infinite Warfare do pary z remasterem klasycznego Modern Warfare, Battlefield 1, a także trzecia Mafia. I jakkolwiek zaskakująca jest niegasnąca popularność Ubisoftowej Dywizji, chyba już czas przekazać pałeczkę lidera corocznym pewniakom.

W stosunku do Ubi mam nieprzerwaną relację "miłość-nienawiść". Lubię psioczyć na nich, to na pewno. Ale podobała mi się większość nowych marek, jakie rozpoczęli przez ostatnie lata, nawet jeśli nie wszystkie okazały się złotem. Odnoszę wrażenie, że tych świeżaków na obecnej generacji widzieliśmy więcej niż odgrzewanych kotletów. Dlatego za Steep nadal trzymam kciuki, niepokojąc się na przykład wrażeniami Pawła z GamesComu, bo jest kolejnym po The Crew wychyleniem firmy w stronę "moich" gatunków. Jak mam się nie cieszyć, że powstaje jakiś snowboard, no jak?

STEEP - Zwiastun Rozgrywki E3 2016

Adam Piechota

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.