Netflix przyznaje, że przegrywa z Fortnite rywalizację o uwagę odbiorców

Netflix przyznaje, że przegrywa z Fortnite rywalizację o uwagę odbiorców18.01.2019 17:33
Krzysztof Kempski

Zamiast oglądać seriale, wolimy walczyć o przetrwanie.

Jak zauważyli przedstawiciele Netfliksa, największego na świecie serwisu streamingowego, w branży nieco brakuje im konkurencji. Za swojego najgroźniejszego konkurenta, dużo groźniejszego nawet od dawniej rządzącego na rynku seriali HBO firma uznała Fortnite'a. Ponadto przyznała, że z nim przegrywa - przeciętny fan seriali spędza na ich oglądaniu około 10% dnia. To Battle Royale od Epic Games głównie konkuruje z Netfliksem o czas użytkowników. Warto wspomnieć, że w ostatnim czasie firma próbowała przy okazji jednego z odcinków Czarnego Lustra przetestować nieco bardziej interaktywną formułę oglądania - o czym szerzej pisał ostatnio Dominik.

Platforma streamingowa pochwalić może się bazą 139 milionów użytkowników, natomiast Fortnite to 200 milionów aktywnych kont.  To i tak świetny wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Netflix jest płatny, a w ostatnim czasie doszło do wzrostu cen w USA o kilka procent. Choć wzbudziło to niepokój użytkowników, oficjalny komunikat firmy jest taki,   że ceny są ustalane indywidualnie dla każdego kraju i nie jest to jednoznaczne z tym, że i w Polsce szykuje się podwyżka.

Marvel’s The Punisher: Season 2 | Official Trailer [HD] | Netflix

Przy okazji, skoro piszemy już o Netfliksie, warto wspomnieć, że dzisiaj zadebiutował drugi sezon serialu Punisher, przez wielu uznawany za najlepszą wersję przygód Franka Castle. Nowy sezon zaatakuje nieco inną tematykę - tym razem Frank zamieszany będzie w próbę morderstwa młodej dziewczyny, a sprawa mocno wiązać ma się z jego przeszłością. Drugi sezon, podobnie jak pierwszy, składa się z 13 odcinków, a kilka dni temu zaprezentowano jego zwiastun.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.