Najwięcej warte marki świata - czy są wśród nich przedstawiciele gier?

Najwięcej warte marki świata - czy są wśród nich przedstawiciele gier?09.05.2011 14:07
marcindmjqtx

Jak co roku, firma Millward Brown sporządziła ranking stu najwięcej wartych marek świata. Szukamy w nim przedstawicieli szalonego świata gier wideo.

I nie musimy długo szukać. Na pierwszym miejscu znajdujemy Apple, którego wartość oszacowano na 153 miliardy dolarów. Oczywiście dla tej firmy gry są jedynie malutkim wycinkiem działalności, to więc akurat słaby trop.

Idąc dalej, natrafiamy na znajdujący się na piątym miejscu Microsoft (78 miliardów dolarów). Znów jednak mamy podobny problem jak z Apple. Xbox i gry to pewnie całkiem spory wycinek działalności firmy z Redmond, ale wciąż - wycinek.

Niżej, tuż pod Pampersami, na 35 miejscu odnajdujemy Facebook (19 mld dolarów). Zauważamy go jednak z delikatną niechęcią, bo przecież gry społecznościowe nie są tym, czym chcielibyśmy się specjalnie chwalić.

Odrobinę niżej, na 38 miejscu trafiamy na Disney (17 mld dolarów). Gry to również malutka część działalności tej firmy, pamiętamy jednak, że pracuje tam Warren Spector (ten od Epic Mickey, a kiedyś - przede wszystkim - samego Deus Eksa), więc w żadnym razie nie moglibyśmy go przegapić.

Na 47 miejscu trafiamy na Citi, ale szybko zdajemy sobie sprawę, że chodzi o to, a nie o to. No tak.

Potem mamy długo, długo nic i wreszcie, na 79 miejscu, znajdujemy Nintendo (11 mld dolarów). Cieszymy się strasznie, bo to pierwszy (i, jak się okaże, jedyny) "czysty" przedstawiciel świata gier w zestawieniu. Składamy gratulacje.

Widząc Nokię na 81 miejscu próbujemy nie prychnąć śmiechem na odległe wspomnienie N-Gage, aż w końcu na 85 miejscu trafiamy na Sony (10,5 mld dolarów). Co prawda firma ta produkuje też telewizory, ale my znamy ją przede wszystkim z PlayStation, które również w zestawieniu wzięto pod uwagę. Zastanawiamy się czy ostatnia awaria PSN w jakikolwiek sposób na niego wpłynęła. Pewnie nie.

I tak dochodzimy do końca listy, nie znajdując już niczego związanego z grami. Na następną wycieczkę zapraszamy za rok.

Tomasz Kutera

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.