Multiplayer Dooma? Twórcy są zdeterminowani, żeby postawić go na nogi

Multiplayer Dooma? Twórcy są zdeterminowani, żeby postawić go na nogi10.06.2016 17:09

Chociaż nowy Doom okazał się dużym sukcesem, tego samego nie można powiedzieć o jego trybie multiplayer. Twórcy gry wierzą jednak, że uda się go jeszcze znacząco usprawnić.

W rozmowie z brytyjskim Eurogamerem Marty Stratton, główny projektant Dooma, przyznał, że id Software widzi wszystkie pojawiające się w sieci zarzuty. Firma jest przekonana, że uda się jeszcze odwrócić negatywny odbiór sieciowego trybu gry. Chce odpowiedzieć na wszystkie potrzeby fanów, przynajmniej na tyle, na ile jest to możliwe.

Dla graczy braki sieciowego Dooma są o tyle bolesne, że w wersji alfa gry można było znaleźć wiele dodatkowych możliwości, które ostatecznie nie trafiły do wydania sklepowego. Wśród nich tworzenie własnych meczów z wybranymi modyfikacjami i ustawieniami, przeglądarka prywatnych gier oraz boty. Stratton tłumaczy jednak, że funkcje te nie były jeszcze w pełni dopracowane.

W szczególności problematyczna jest tu możliwość tworzenia własnych serwerów. Twórcy zdecydowali się na rozwiązanie z serwerami dedykowanymi, które gromadzą wszystkich w jednym miejscu i ułatwiają szybkie znajdowanie zaludnionych gier. I raczej z tego nie zrezygnują. Rozwiązaniem dla pragnących prywatnych serwerów ma być jednak możliwość tworzenia własnych meczów i zapraszania do nich wybranych znajomych.

Stratton zapewnił również, że id Software aktywnie bada wszystkie doniesienia o oszustwach i karze wszystkich, którzy psują środowisko gry. Stara się również zwiększyć swoją skuteczność w tym zakresie.

Jeżeli zaś chodzi o wsparcie dla botów, to również ma się ono pojawić, ale wprowadzane będzie stopniowo najpierw w standardowym multi, a później w SnapMapie. Chodzi o to, by wirtualni przeciwnicy byli w stanie dopasować się do specyfiki każdego z trybów rozgrywki, a jednocześnie pojawili się najszybciej tam, gdzie są przez graczy najbardziej oczekiwani.

Szczęśliwie dla fanów gry i id Software, Doom okazał się dla Bethesdy dużym sukcesem, nie wydaje się więc, by firma miała grę porzucić. Można się spodziewać, że wszystkie usprawnienia, o których mówił Stratton, a także inne dodatki faktycznie trafią do gry w niezbyt odległym czasie.

Dominik Gąska

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.