ModNation Racers: Road Trip - recenzja

ModNation Racers: Road Trip - recenzja02.03.2012 21:06
marcindmjqtx

ModNation Racers miało już okazję gościć na dwóch platformach - stacjonarnie na PlayStation 3 i mobilnie na PlayStation Portable. To takie sympatyczne wyścigi przypominające swoim kreatywnym zamysłem LittleBigPlanet. Nowa konsola, sporo możliwości, niedopieszczona, niedopracowana gra. Tak, niestety „ModNation Racers: Road Trip” to najsłabsza odsłona serii.

Ocena: 1/5 - Zapomnij! Najgorsza odsłona serii, z kiepskim modelem jazdy i bez trybu zabawy w sieci.

Idea, jaka przyświecała twórcom, jest oczywista. Do jednego worka wrzucamy możliwości tworzenia znane z „LittleBigPlanet” i wyścigi gokartów przypominające „Mario Kart”. Możemy więc nie tylko ścigać się po wykręconych torach, ale zbudować praktycznie wszystkie rzeczy od początku. I właśnie do osób, które czują nieodpartą pokusę tworzenia, skierowane jest „ModNation Racers: Road Trip”.

Wciel się w każdego Edytor postaci jest na tyle rozbudowany, że stworzycie dokładnie takiego kierowcę, jakiego sobie wymarzyliście. Sympatyczny typ z brodą do kolan? Proszę bardzo. Zawodnik do złudzenia przypominający małą, lekko zdeformowaną wersję Was? Nic prostszego. Kiedy już okiełznacie sposób tworzenia ludków i (co jest równie ważne) odblokujecie dodatkowe stroje i akcesoria, radości tworzenia nie będzie końca. Obecnie większość modów (postaci), które można pobrać z sieci, pochodzi z większej wersji na PlayStation 3, ale dzięki temu możemy pograć takimi kultowymi bohaterami jak Spider-Man, Old Snake z „Metal Gear Solid 4”, czy też wojownicy z serii Dragon Ball.

Wspomniałem o konieczności odblokowania dodatkowych elementów. Aby to zrobić, należy jeździć i wygrywać wyścigi. Ale nie jest to jedyny sposób na uzupełnienie swojej kolekcji przedmiotów. Należy również korzystać z aparatów PlayStation Vita, pokręcić się trochę po mieszkaniu i skanować otoczenie. Można również wspomóc się aplikacją Near. Jeśli spotkacie kogoś, kto również grał w „ModNation Racers: Road Trip”, zapewne automatycznie udostępni Wam jakiś przedmiot, który wystarczy wtedy pobrać na kartę własnej konsoli, a następnie użyć go w edytorze. Ja nagminnie wysyłałem jakieś spodnie, także jeżeli padliście ofiarą mojego prezentu, mam nadzieję, że dobrze się noszą i nie przetarły się na kolanach.

Edycji ciąg dalszy Nie tylko mody możemy edytować. Kierowcy muszą czymś jeździć, a to od nas zależy, do jakiego karta wsiądą. Ten możemy zbudować praktycznie od podstaw lub wspomóc się losowo zaprojektowanym pojazdem. Szkoda nie spędzić nad jego tworzeniem przynajmniej kilkunastu minut - możemy zmienić absolutnie wszystko. Od koloru przez naklejki do wielkości kół czy umiejscowienia rur wydechowych i silnika. Oczywiście im więcej elementów odblokowaliśmy podczas wyścigów, tym ciekawsze projekty będziemy mogli stworzyć. Kiedy już mamy wymarzonego kierowcę i pieczołowicie zaprojektowany pojazd, można śmiało ruszyć na trasę. No chyba, że macie ochotę przetestować bolid na własnym torze.

Zostań architektem Wystarczy włączyć edytor tras, który pozwoli stworzyć wykręcone miejscówki. Możecie też spróbować odwzorować jakiś prawdziwy tor, choć zapewne szybciej znajdziecie go w sieci i pobierzecie na kartę własnej konsoli. Podczas edycji toru twórcy „ModNation Racers: Road Trip” postanowili ułatwić nieco sprawę i umożliwili wytyczanie trasy przejazdu przy użyciu ekranu dotykowego Vity. W ruch idzie również tylny panel, który pozwala tworzyć wybrzuszenia terenu. Zabawa jest przednia i wydaje się bardziej intuicyjna, niż w przypadku wersji na PS3 i PSP. Dobrze, że autorzy gry pamiętali o dobrodziejstwach Vity.

Miałem niestety pewne problemy z okiełznaniem interfejsu edytorów. Ikony są małe, przez co niekiedy trudno w nie trafić - osoby z dużymi dłońmi może to nieco zirytować. Kolejnym mankamentem jest zbyt długi czas, jaki musimy odczekać podczas podglądu tworzonej postaci, pojazdu lub trasy. Zmiany dokonują się powoli, przez co wielokrotnie nie wiedziałem, czy konsola coś robi, czy może któryś z moich wyborów nie został zaakceptowany i niepotrzebnie czekam.

Pora ruszyć na trasę Wypaleni z pomysłów, zadowoleni ze stworzenia absolutnie każdego elementu, możemy stanąć do wyścigu. I to niestety jeden z najgorszych elementów gry. Po pierwsze, na torach panuje totalny chaos, który jest nie tylko irytujący, ale potrafi również zrywać animację. Po drugie, nie podobał mi się model prowadzenia pojazdów, któremu niestety daleko do intuicyjnej i relaksującej jazdy znanej z Mario Kart. „ModNation Racers: Road Trip” to jednak nie tylko sam wyścig, ale również walka na torze. Strzelanie jakąkolwiek bronią znalezioną na trasie jest chaotyczne i nieprecyzyjne. Gra zdaje się nie zawsze reagować na nasze działania. W konsekwencji po przejechaniu kilku wyścigów musiałem odpocząć. Głównym celem, jaki przyświecał mi podczas jazdy, było odblokowywanie kolejnych elementów, których będę mógł użyć w edytorach - i to jest naprawdę fajne. Szkoda tylko, że czułem się tym zmęczony i nie miałem ochoty brać udziału w kolejnych starciach na torze. To gra wyścigowa, a jej najsłabszym elementem jest jazda. Gdzie tu logika?

Co ja gram: ModNation Racers: Roadtrip [PL] (gameplay z PS Vita z komentarzem) HD

To nie tak powinno wyglądać „Modnation Racers: Road Trip” wygląda słabo. Kiepskie tekstury i nie do końca trafione, lekko wyblakłe kolory prezentują się gorzej niż przeciętnie. Ja wiem, że to nowa konsola i nie każdy potrafi okiełznać jej możliwości, ale skoro udało się to zarówno twórcom „Uncharted: Złota Otchłań”, jak i „WipEout 2048”, to chyba można, prawda? Jakby tego było mało, animacja potrafi naprawdę „chrupnąć”, szczególnie kiedy na trasie sporo się dzieje. Momentami modliłem się, żeby nic nie wybuchało i nie błyszczało, bo wtedy przyjemność z płynnej jazdy ulatywała jak puch.

Gra została spolonizowana, ale nie spodziewajcie się głosu lektora, który wytłumaczyłby, o co chodzi w „ModNation Racers: Road Trip”, lub chociaż zachęcił do zabawy. Odgłosów na torze jest cała masa, ale wszelkie brzdęki, trzaski i bzyczenie silniczków naszych małych bolidów irytują już po kilku minutach. Naprawdę niczego nie stracicie, jeśli zupełnie wyłączycie dźwięk - a i bateria Waszej vity zyska na tym trochę życia.

Gra z taką oprawą audiowizualną na start konsoli? I to w dodatku od wewnętrznego studia Sony? Słabiutko.

Werdykt Nie jestem w stanie polecić Wam „ModNation Racers: Road Trip”. Brak trybów sieciowych to jakieś nieporozumienie i obiecywanie łatki niczego nie zmieni. Słaba oprawa nie pozwoli pochwalić się przed znajomymi możliwościami Waszego nowego gadżetu. Mierny model jazdy sprawia, że zabawa na torze nie daje tyle przyjemności, ile powinna. Może nie trzeba było tak się spieszyć i wstrzymać premierę o te kilka miesięcy? Podczas zabawy czułem, że mam do czynienia z niedokończonym projektem, a strasznie tego nie lubię. I choć nieźle bawiłem się w wydanej jakiś czas temu, mobilnej odsłonie na PSP, to tym razem jestem rozczarowany. Ostatnia odsłona przenośnego Ridge Racera dostała kiepską ocenę, ale jeśli miałbym w tej chwili wybrać jeden z tych dwóch tytułów traktujących o wyścigach, to bez wahania skierowałbym dłoń w stronę karty z produkcją Namco Bandai.

Ocena 1/5 - Zapomnij! (Ocenę 1 otrzymują gry, które są najzwyczajniej w świecie ZŁE. Mają mnóstwo błędów, są wnerwiające i beznadziejnie wykonane. Nie dotykać nawet kijem)

Europejska data premiery: 22.02.2012 Deweloper: SCE Wydawca: SCE Dystrybutor: SCEP PEGI: 7

Egzemplarz do recenzji udostępnił dystrybutor.

Paweł Winiarski

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.